آلمان با تأمین ۸۵ درصد برق روزانه از انرژی‌ تجدیدپذیر رکوردشکنی کرد

آلمان‌ها با تأمین ۸۵ درصد از الکتریسیته مورد نیاز از طریق انرژی‌ تجدیدپذیر در تعطیلات انتهای ماه آوریل، رکوردشکنی کردند.

به گزارش ایسکانیوز، بر اساس آخرین آمارهای ارائه‌شده، کشور آلمان در آخرین تعطیلات اواخر ماه آوریل با تأمین نزدیک به ۸۵ درصد از الکتریسیته مورد نیازش از طریق انرژی‌های تجدیدپذیر، رکورد جدیدی بر جای گذاشته است. اطلاعات ارائه‌شده نشان از این دارند که ژرمن‌ها انرژی مورد نیاز خود را از منابعی نظیر خورشید، باد، نیروی هیدروالکتریک و زیست‌توده به دست آورده‌اند. منظور از زیست‌توده، تأمین انرژی از ضایعات زیستی است و می‌توان از جنگل‌ها و ضایعات جنگلی، محصولات و ضایعات کشاورزی، باغداری و صنایع غذایی، فضولات دامی، فاضلاب‌های شهری و صنعتی و پسماند‌های آلی صنعتی به‌عنوان مثال‌هایی برای این نوع انرژی اسم برد.

با توجه به سپری کردن فصل بهار که تلألو آفتاب رو به فزونی می‌گذارد و باد در بهترین حالت ممکن می‌وزد، در تعطیلات پایان هفته‌ی اواخر ماه آوریل، آلمانی‌ها موفق شده‌اند فعالیت نیروگاه‌های تولید انرژی مبتنی بر زغال‌سنگ خود را متوقف کنند و حتی خروجی انرژی تولیدی در نیروگاه‌های هسته‌ای را نیز کاهش دهند. آلمان تصمیم دارد فعالیت تمام نیروگاه‌های هسته‌ای خود را تا سال ۲۰۲۲ متوقف کند.

رسیدن به آمار تأمین ۸۵ درصد از انرژی برق مورد نیاز از طریق منابع تجدیدپذیر یک رکورد جدید برای خود آلمانی‌ها به‌حساب می‌آید. طی ماه مارس، این کشور موفق شده بود تنها ۴۰ درصد از انرژی مورد نیاز خود را از منابع تجدیدپذیر تأمین کند. با نگاهی به آمارهای گذشته می‌توان به‌روشنی دید که ایالات متحده‌ی آمریکا در سال ۲۰۱۵ تنها ۱۶.۹ درصد از انرژی مورد نیاز خود را از منابع تجدیدپذیر تأمین کرده است.

دست‌اندرکاران آلمانی اعلام کرده‌اند که رسیدن به آمار تأمین ۸۰ تا ۹۰ درصدی انرژی برق از طریق منابع تجدیدپذیر در سال ۲۰۳۰ باید یک امر معمول برای این کشور باشد و آماری خارق‌العاده محسوب نشود. رکورد زنی جدید آلمان را باید برگرفته از شرایط مطلوبی خواند که در این کشور طی یک روز پایان هفته در این کشور اتفاق افتاده و خلق این آمار را نتیجه داده است.

آلمان سرمایه‌گذاری در زمینه انرژی‌های تجدیدپذیر را از سال ۲۰۱۰ افزایش داده است. هرچند این اقدام در بخش‌هایی توسط رسانه‌ها مورد انتقاد قرار گرفته است؛ اما جامعه‌ی آلمان و آنجلا مرکل، صدراعظم این کشور از این حرکت پشتیبانی و حمایت می‌کنند.

200/202

منبع:زومیت

دریافت کننده: ناهید سمیعی

کد خبر: 768005

وب گردی

وب گردی