۵۹ سازمان در سامانه عرضه و تقاضای پژوهش ثبت نام کردند

۵۹ سازمان و ۱۳۱۰ پژوهشگر در سامانه عرضه و تقاضای پژوهش (ساعت) ثبت نام کردند.

به گزارش ایسکانیوز، پژوهشگاه علوم و فناوری اطلاعات ایران اعلام کرد: پس از رونمایی رسمی سامانه «ساعت» توسط وزیر علوم، شمار سازمان‌ها و پژوهشگران ثبت نامه کننده در این سامانه به ترتیب به ۵۹ سازمان و ۱۳۱۰ پژوهشگر رسید.

سامانه «ساعت»، علاوه بر پایان نامه‌ها و رساله‌های دانشجویی، طرحهای پژوهشی کشور را نیز در بر می‌گیرد و سعی دارد در گام نخست، پیوند میان طرحهای پژوهشی را با نیازهای پژوهشی سازمان‌ها دنبال می‌کند.

این پیوند با یک پایگاه روزآمد و جامع از تقاضای پژوهش (نیازها و حمایت‌ها) و عرضه پژوهش (توانمندی‌ها و نیاز به حمایت) پشتیبانی می‌شود.

سازمان‌ها می‌توانند در این سامانه، درخواست‌ها و حمایت‌های خود را به آگاهی پژوهشگران برسانند که محور و موضوع پژوهش، تأمین منابع مالی، خدمات مشاوره، تأمین تجهیزات و سخت‌افزار، تأمین اطلاعات و مانند آنها را در بر دارد. از سوی دیگر، پژوهشگران می‌توانند توانمندی‌ها و گرایش‌های پژوهشی خود را به همراه حمایت‌هایی که برای پی‌گیری آنها نیاز دارند، به آگاهی سازمان‌ها برسانند.

«ساعت» نیازها و حمایت‌های سازمان‌ها را از پژوهش به آگاهی همگان می‌رساند و از سوی دیگر، با معرفی پژوهشگران به سازمان‌ها، همکاری‌های بلندمدت را میان آن ساده می‌سازد. در این سامانه، سازمان‌ها می‌توانند به جستجوی پژوهشگران بپردازند و با پیشینه و کارنامه علمی و همچنین پیشنهادیه‌های آنها آشنا شوند. پژوهشگران نیز می‌توانند با جستجوی فراخوان‌های سازمان‌ها به نیازهای پژوهشی و حمایت‌های آنان پی برند.

سامانه «ساعت» سازمان‌ها و پژوهشگران را به شکل خودکار نیز به یکدیگر پیوند می‌دهد و سازمان‌ها می‌توانند درخواست‌ها، اولویت‌های پژوهشی و حمایت‌های خود را در این سامانه به آگاهی پژوهشگران برسانند.

طبق برآوردها، بازدید روزانه از این سامانه به طور میانگین در ماه اردیبهشت به ۵۴۰ بار رسیده است.

200/202

منبع: مهر

دریافت کننده: ناهید سمیعی/انتشار:آخوندی

کد خبر: 768135

وب گردی

وب گردی