میرسلیم:هیات وزیران من متشکل از جوانان دارای تجربه خواهد بود

 مصطفی میرسلیم نامزد انتخابات ریاست جمهوری گفت: هیات وزیران من متشکل از جوانان دارای تجربه، و دارای توانایی جسمی بالا و قوی و نیز دارای اخلاق سالم و پاک خواهد و که بتوانند راه پیشرفت جمهوری اسلامی ایران را هموار کنند.

به گزارش ایسکانیوز، مصطفی میرسلیم عصر امروز(دوشنبه) در برنامه گفت وگوی ضبط شده پاسخ به مسائل جوانان که از شبکه سوم سیما پخش شد، افزود: آینده کشور به دست جوانان است، جوانان آینده سازان کشورهستند واگر مردم به من رأی بدهند حتما برای سا ختن آینده کشور از نیروهای جوان دارای تجربه استفاده می کنیم.
وی گفت: هیات وزیران ما متشکل ازجوانان با نشاط خواهد بود که هم توانایی هایی جسمی لازم داشته باشند که بتوانند در نقاط مختلف کشور حضور به موقع و فعال داشته باشند و هم از آگاهی، دانش و تحربه مفید و اخلاق سالم و پاک برخوردار باشند.
میرسلیم درپاسخ به پرسشی درباره برنامه وی برای کنترل اعتیاد دربین جوانان افزود: طبع جوانی به سمت پاکی و راستی است، این طبع را باید در برنامه ریزی ها مورد توجه قرار دهیم به گونه ای که برای جوانان آثار مثبت داشته باشد. اما در جامعه متاسفانه مشاهده شده که بعضا اعتیاد تشدید شده است.
وی ادامه داد: برای جلوگیری از رشد اعتیاد در جامعه باید امکانات ورزشی را برای جوانان فراهم کنیم. اگر جسم جوان قوی و نیرومند و شاداب باشد، از بسیاری از ناهنجاری ها مصون می ماند.

*توسعه امکانات ورزشی رایگان برای مردم و جوانان
میرسلیم گفت: از برنامه های من این است که امکانات ورزشی رایگان همگانی در اختیار جوانان قرار گیرد تا جوانان بر مبنای استعدادهایشان که البته یکسان نیست، در رشته های مختلف ورزشی پیشرفت کنند. برای رسیدن به این هدف موظف هستیم از ابتدای تحصیل دردبستان استعداد یابی کنیم و ببنیم، کودکان درچه رشته ای استعداد دارند.
نامزد دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری افزود: خود من در فدراسیون نجات غریق این کار را کردیم. در رشته های دیگر هم همین طور است، برخی به والبیال یا ورزشی های انفرادی یا گروهی دیگر علاقه دارند، برای موفقیت در این کار باید استفاده از مربیان کارآزموده خیلی موثر است که متاسفانه به آن کم اهمیت داده می شود، مهم این است که مربی بتواند وجود جوان را بسازد و البته یک مربی خوب می تواند الگوی اخلاقی جوان هم باشد.
میرسلیم گفت: برای توسعه ورزش و مبارزه با اعتیاد، توسعه امکانات مادی کافی نیست، باید به آموزش و پرورش هم کمک کرد که این در مدارس امکانات ورزشی فراهم شود، نباید وقت دانش آموزان در زنگ ورزش به بطالت بگذرد.
وی افزود: درعین حال جوان باید بتواند خودش را نشان دهد. اگر این کار انجام شود، شاهد شکوفایی استعدادهای جوانان می شویم و آثار مثبت آن هم برای جوانان است و هم برای ورزش کل کشور چون از بین آنان کسانی که قوی تر هستند و می توانند در صحنه های کشوری منطقه ای و جهانی حضور پیدا کنند و جایگاه جهانی ما در ورزش تقویت کنند، شناسایی می شوند. مردم نیز که این جوانان موفق را می بینند که در دنیا می درخشند، به این جوانان می بالند و این موجب شادابی و نشاط در جامعه می شود.
میرسلیم اضافه کرد: همزمان باید به لحاظ معنوی نیز جوانان آماده شوند، کشور ما با سابقه کهن تمدنی افتحار ماست همیشه حرف های زیادی برای گفتن داشته ایم و به لحاظ فرهنگی همیشه دیگر کشورها متاثر از فرهنگ غنی ما بوده و هستند.
وی ادامه داد: مسائلی که جنبه معنوی و عقیدتی دارد، باید در آموزش و پرورش به وسیله آموزگارانی ارائه شود که کاملا تبحر داشته باشند جون نقص در این کار اثر منفی آن جبران ناپذیر خواهد داشت و اگر واعظ بی عمل باشد استنباط نادرستی برای جوان صورت می گیرد.
نامزد دوازدهمین انتخابات ریاست جمهوری اضافه کرد: جوانی از آسیب های اجتماعی و اعتیاد مصون می ماند که از سلامت جسمی برخوردار باشد، با ورزش سلامت جسمی و نشاط روحی پیدا می کند و از نظر هوشی و عقلی نیز در مسیر درستی قرار می گیرد.
۳۰۰/۳۰۰

کد خبر: 768232

وب گردی

وب گردی