فرهادی: مرکز آموزش‌های کوتاه ‌مدت تخصصی کاربردی واحد شیروان در 12 دپارتمان فعال می‌شود

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد شیروان با توجه به اخذ مجوز راه‌اندازی مرکز آموزش‌های کوتاه ‌مدت تخصصی - کاربردی از سازمان مرکزی دانشگاه آزاد اسلامی گفت: «مرکز آموزش‌های کوتاه ‌مدت تخصصی - کاربردی واحد شیروان در 12 دپارتمان فعال خواهد بود».

ابوالفضل فرهادی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری ایسکانیوز اظهار کرد: امسال که به نام اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال نامگذاری شده، دانشگاه آزاد اسلامی واحد شیروان نیز به فکر راهکارهای ایجاد اشتغال و رفع مشکل نیروهای مازاد این واحد بوده است، از این رو با پیگیری دفتر برنامه ریزی و امور اقتصادی دانش‌بنیان واحد، برای مرکز آموزش‌های کوتاه ‌مدت تخصصی- کاربردی، مجوز راه اندازی از سازمان مرکزی دانشگاه آزاد اسلامی اخذ شده است.

وی با تاکید بر تلاش برای کسب درآمد از منابع غیر شهریه ای گفت: دیگر زمان آن رسیده که از وابستگی به شهریه دانشجویان دست بکشیم و نگرانی کمبود بودجه را به وسیله منابع غیر شهریه ای رفع کنیم، سازمان مرکزی دانشگاه آزاد اسلامی برای راه اندازی اینگونه مراکز و شرکت‌های دانش‌بنیان دست واحدهای دانشگاهی را باز گذاشته چه بهتر که از پتانسیل‌های موجود بهره کافی و وافی را ببریم.

فرهادی با توجه به سرمایه اجتماعی دانشگاه آزاد اسلامی واحد شیروان در بین خانواده‌های شهرستان شیروان افزود: با توجه به موقعیت سنجی و نیاز شهروندان شهرستان شیروان، راه اندازی مرکز آموزش‌های کوتاه ‌مدت تخصصی- کاربردی ضروری به نظر می‌رسید به همین خاطر طرح توجیهی کسب و کار راه اندازی این مرکز از سوی حمیدرضا شاه قاسمی رئیس اداره برنامه‌ریزی و امور اقتصادی دانش‌بنیان واحد شیروان نوشته شد و با پیگیری‌های مجدانه وی مجوز راه اندازی آن پس از بررسی طرح کسب و کار در شورای برنامه ریزی و اقتصاد دانش‌بنیان استان و سپس کمیته اقتصاد آموزش و بهره وری استان و در نهایت بررسی آن توسط سازمان مرکزی و بازدید از مکان اختصاص یافته و امکانات واحد توسط مسئول اداره آموزش های برون سازمانی دانشگاه آزاد اسلامی، صادر شد.

فرهادی با بیان آمادگی کامل برای راه اندازی زودهنگام این مرکز افزود: مرکز آموزش‌های کوتاه ‌مدت تخصصی - کاربردی واحد شیروان شامل 12 بخش و دپارتمان است که کالج زبان انگلیسی، دوره های آموزشی مربوط به کارآفرینی و توسعه کسب و کار، هنر و اوقات فراغت، کلاس های آمادگی المپیادها و تیزهوشان، کلاس های آمادگی کنکور برای مقاطع ارشد و دکتری، دپارتمان حسابداری، کلاس های آموزشی در زمینه رشته کشاورزی، آموزش نرم افزارهای رشته مهندسی عمران و آب و فاضلاب، آموزش نرم افزارهای مهندسی کامپیوتر، حقوق، برگزاری دوره‌های ورزشی، مشاوره تحصیلی از ابتدایی تا کنکور را شامل می شود.

وی درباره دپارتمان‌های این مرکز به ایسکانیوز گفت: دپارتمان کالج تخصصی زبان انگلیسی شامل؛ آموزش زبان در سه مقطع کودکان، نوجوانان و بزرگسالان از مبتدی تا پیشرفته و کلاس‌های آمادگی آزمون EPT و آیلتس در چهار مهارت، است. برای دپارتمان کارآفرینی و توسعه کسب و کار؛ استارتاپ ها، خلاقیت و تکنیک های تفکر خلاق، طراحی مدل کسب و کار، نوآوری نظام یافته و آشنایی با ضوابط و چگونگی راه اندازی شرکت های دانش بنیان را در نظر گرفته ایم.

فرهادی با توجه به نزدیک بودن فصل تابستان و شروع اوقات فراغت دانش‌آموزان تصریح کرد: دپارتمان هنر، کلاس‌های آموزش خوشنویسی، خط تحریری، نقاشی، کلاژ، خیاطی، طراحی دوخت و چاپ سیلک روی پارچه را شامل می‌شود. در دپارتمان حقوق، آمادگی آزمون‌های وکالت، آیین نگارش قضایی و مشاوره حقوقی خانوادگی و مالی را در برمی‌گیرد.

وی درباره بخش‌های مختلف دپارتمان‌های دیگر تشریح کرد: در دپارتمان حسابداری، به آشنایی با انواع نرم‌افزارهای کاربردی حسابداری و مالی پرداخته می‌شود. دپارتمان کشاورزی شامل آموزش کشت گلخانه ای، هیدروپونیک، آموزش نرم افزارهای مورد نیاز گروه کشاورزی خواهد بود. در دپارتمان های عمران و مهندسی کامپیوتر هم نرم افزارهای تخصصی و کاربردی مورد نیاز هر رشته آموزش داده می شود.

سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی واحد شیروان خبر داد: از بین این 12 دپارتمان برای کالج تخصصی زبان انگلیسی، مرکز مشاوره تحصیلی، کلاس‌های اوقات فراغت، در حال برگزاری جلسات اولیه و اقدامات مربوط به تبلیغات و اطلاع رسانی هستیم و آمادگی صد در صد برای شروع به کار آنها وجود دارد.

طرح کسب و کار مرکز آموزش‌های تخصصی و کاربردی کوتاه‌مدت از سال گذشته نوشته شده و اردیبهشت جاری مجوز نهایی را اخذ کرده است.

خبرنگار و انتشار دهنده: پارسا فرخوی

201

کد خبر: 768403

وب گردی

وب گردی