ایسکانیوز: یک هفته پس از سر بریده‌شدن «استیون ساتلف»خبرنگار آمریکایی ربوده شده در سوریه به دست داعش، یکی از بستگان وی مدعی شد این خبرنگار توسط داعش ربوده نشده بود بلکه او را به این جریان شبه‌نظامی فروخته بودند.

به گزارش «هافینگتون پست»، «باراک بارفی» یکی از بستگان استیون ساتلف، به شبکه CNN گفته که ساتلف ابتدا در سوریه «توسط شبه‌نظامیانی که شورشیان میانه‌رو خوانده می‌شوند» ربوده شده و سپس به قیمتی در حدود 25 تا 50 هزار دلار به داعش فروخته می‌شود. به گفته وی، شبه‌نظامیان داعش در مرز سوریه و عراق، ساتلف را تحویل می‌گیرند و سپس وی را وارد خاک عراق می‌کنند.

بارفی گفته است که مدارک مختلفی در دست دارد که نشان می‌دهد ساتلف توسط داعش ربوده نشده بود. با وجود این، کاخ سفید به این ادعا واکنش نشان داده و آن را تکذیب کرده است.

«جاش ایرنست» یکی از سخنگویان کاخ سفید اعلام کرد که فروش ساتلف به داعش صحت ندارد اما پلیس فدرال آمریکا، در حال تحقیق درباره چگونگی ربایش این خبرنگار کشته‌شده آمریکایی به دست داعش است.

بارفی در حالی چنین ادعایی کرده است که گفته می‌شود آمریکا در حاشیه برنامه نظامی‌اش برای حمله به مواضع داعش در عراق و سوریه، می‌کوشد تا به آن دسته از شبه‌نظامیان مخالف دولت بشار اسد که «شورشیان میانه‌رو» خوانده می‌شوند کمک کند.

 
کد خبر: 77047

وب گردی

وب گردی