تهران-ایسکانیوز: تهیه کننده سیرک قهرمانی در قشم در حاشیه همایش تخصصی حقوق حیوانات در تهران دست به افشاگری‌های جدیدی درباره این سیرک زد.


حمزه سلطانیان که نوروز امسال از سیرک قهرمانی برای اجرا در جزیره قشم دعوت کرده بود افشا کرده است که 30 شیر این سیرک در یک قفس نگهداری می‌شده‌اند. او با ارائه یک فیلم آزارنده نشان داده است که چگونه با میله به سر و صورت یک میمون زده می‌شده تا آن میمون را برای اجرای دستورات در نمایش آماده کنند. میمونی که در نهایت مرده و خوراک شیرهای سیرک شده است.


تهیه کننده پیشین سیرک قهرمانی مدعی شد که بارها با مسوولان دفتر حفاظت و مدیریت شکار و صید سازمان محیط زیست تماس گرفته است و با آنها درباره کروکودیل سه متری این سیرک که از بین رفته و لاشه آن نیز پیدا نشده صحبت کرده است. او گفت که مکان مخفی کردن این کروکودیل را به مسوولان گزارش کرده اما اقدامی در این باره صورت نگرفته است. این کروکودیل سه متری در قفسی چهار متری نگهداری می‌شد.


فروردین ماه امسال انتشار تصاویری از در قفس رها شدن حیوانات سیرک قهرمانی در فضای مجازی انتقادات زیادی از این سیرک بیان شد. این حیوانات چند روز را بدون غذا، آب و نگهبان زیر آفتاب قشم مانده بودند.


سیرک قهرمانی در هفته‌های گذشته نیز موفق به اخذ مجوز از سازمان محیط زیست برای انجام نمایش در شهر کرج شده بود که این مساله اعتراض فعالان حقوق حیوانات را به همراه داشت.

کد خبر: 77557

وب گردی

وب گردی