نخستین نمایشگاه از سلسله نمایشگاه های "خوشنویسان مشغول کارند" با عنوان "وضعیت مرزی" روزجمعه 23 خرداد در گالری مژده گشایش می یابد.
به گزارش ایسکانیوز ،محمد فدایی گفت: نمایشگاه "وضعیت مرزی" نخستین نمایشگاه از مجموعه "خوشنویسان مشغول کارند" است با تعدادی از 12 اثر از بهرام حنفی و محمد فدایی از دو نسل هنرمندان معاصر خوشنویسی ساعت 16 روز جمعه 23 خردادماه جاری در گالری مژده افتتاح می شودو این نمایشگاه تا 29 خردادماه ادامه دارد.
او افزود: خوشنویسان مشغول کارند نگاهی انتقادی به خوشنویسی و نقاشی خط دارد هنرمندان این مجموعه نمایشگاه ها قصد دارند با برگزاری چند نمایشگاه در سال جدید دربارۀ نسبت خوشنویسی و گرایش های نوین آن با هنر معاصر در سایۀ مباحث تئوریک تلاش های عملی خود را ارائه کنند. جدی تراندیشیدن به وضعیت خوشنویسی و طرح پرسش های اساس دربارۀ آن از اهداف اصلی این نمایشگاه ها است.
به گفته فدایی ویژگی مشترک آثار او و بهرام حنفی در این نمایشگاه حول و حوش موضوع آثار است که به نوعی بازتابی از اضطراب زیستن انسان معاصر را به نمایش می گذارد.
دراین نمایشگاه فدایی 6 اثر در ابعاد 2 در 2 متر و 50/1 در 50/1 را و حنفی نیز 6 اثر در ابعاد 190 در 140 را به نمایش می گذارند. آثار این نمایشگاه از مجموعه های اخیر این دو هنرمند هستند که در سال 92 خلق شده اند. ابراهیم گلستان نیز بر آثار این نمایشگاه مقدمه نوشته است. همچنین همزمان با برپایی این نمایشگاه ویژه نامه ای تئوریک پیرامون خوشنویسی و نقاشی خط منتشر شده است.
او افزود: بهرام حنفی از هنرمندان باسابقه و شناخته شده ای است که تکنیک خاص اودر آثارش بسیاری را به خاطر سطح تخت رنگ ها و ظاهرچاپ گونه اش به اشتباه می اندازد. حرکت های سریع او با قلم در سطوح بزرگ و چند متری با خودانگیختگی و پرتحرکی ترکیب از ویژگی های کارهای حنفی است. در "وضعیت مرزی" تعدادی از رنگی ترین و آخرین آثار او به نمایش درآمده است.
محمد فدائی نیز دانش آموخته رشته فلسفه ازدانشگاه تهران است که سال هاست به کار گرافیک و طراحی حروف مشغول است. طراحی فونت های"سیمین" و"شمایل" از کارهای اوست.
او دوسال پیش مجموعه ای از طراحی لباس های زنانه با حروف مثل "سارآوا" و پالتوی "سیاه مشق" را در مجموعۀ "تن آدمی شریف است" عرضه کرد که بسیار مورد توجه قرار گرفت.
علاقۀ اوبه مطالعات نظری دربارۀ خوشنویسی و کوشش برای نزدیک کردن پژوهشگران و متفکران هنرشناس و اهل فلسفه به هنرمندان درگیربا مقولۀ خوشنویسی سبب شکل گیری مجموعۀ "خوشنویسان مشغول کارند" شده است.
علاقه مندان می توانند ازاین نمایشگاه تا 29 خردادماه جاری در گالری مژده واقع در سعادت آباد، خیابان علامه شمالی، خیابان 18، شماره 27، واحد 1 دیدن کنند.
کد خبر: 7769

وب گردی

وب گردی