اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان مولود و زاده تفکر  انقلاب است 

دبیرکل اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان در جمع هیئت فرهنگی لبنان گفت : عزت و عظمت و منزلت ایران مدیون همت ها و مجاهدت ها و رشادت ها است. به این باور رسیدیم که راه سعادت فقط از مسیر شهادت می‌گذرد و جاده سربلندی، ایستادگی و مقاومت است. 

به گزارش ایسکانیوز ، دبیرکل اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان در سخنرانی در جمع هیئت فرهنگی لبنان گفت: مفتخریم که میزبان تان باشیم از کشوری صاحب نام. لبنان کشوری کهن و برخوردار از هزاران سال تمدن با تاریخی پر فراز و نشیب و تجربه ای گرانسنگ و ذی قیمت که امروز آنرا به الگوی همزیستی ادیان و فرق و مذاهب تبدیل کرده است. سنی، شیعه، دروزی و علوی در کنار مسیحیان مارونی، ارتدوکس، کاتولیک، آشوری و ارضی و نیز کرد های شمال و البته بهمراه میزبانی از جمعیت کثیری از میهمانان فلسطینی به نوعی گویای این تنوع و تعدد است.


به جمهوری اسلامی ایران خوش آمدید
حامد علامتی گفت: ایران، کشوری که امروز خاستگاه و الگوی جنبش های آزادیخواهانه مظلومان در جهان است. برخورداری از ۸٠ میلیون جمعیت از اقوام و ادیان و مذاهب و نیز همسایگی با ۱۵ کشور از طریق مرزهای آبی و خشکی، جغرافیای سیاسی و فرهنگی بی نظیری را برای ایران رقم زده است.
امروز با افتخار در کشور و شهری میزبانان تان هستیم که ۴ دهه قبل مهد یکی از بزرگترین تحولات تاریخ بشری بود.
دبیرکل اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان گفت: انقلاب بزرگ اسلامی ایران که محاسبات سیاسی بلوک شرق و غرب را بهم زد. حامیان آنها را شوکه کرد و بارقه امید در جان ملتها مظلوم عالم روشن کرد.

علامتی گفت: عزت و عظمت و منزلت ایران مدیون آن همت ها و مجاهدت ها و رشادت ها است. به این باور رسیدیم که راه سعادت فقط از مسیر شهادت می‌گذرد و جاده سربلندی، ایستادگی و مقاومت است.
این نگاه امروز مدلی در تعاملات بین المللی است. این تفکر وجه مشترک گفتگوی میان ملت شده است. این پنجره نگاه به زندگی و عالم برگرفته از سنت نبوی و اهل بیت (ع) است.
وی گفت: امروز این تفکر که امام خمینی بعد از قرن ها آنرا احیا کرد در اقصی نقاط جهان منشور نهضت و جنبش ها و جمعیتها است. و خود الگویی در حکومت داری و زمامداری شد. الگویی که می گوید با ایستادگی در برابر ظلم و زور و ردّ ذلت به سعادت ابدی می رسید.
دبیرکل اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان گفت: دیگر جایی از جهان نیست که این ندا و فریاد را نشنیده باشد. امروز در شرق و جنوب شرق آسیا، شبه قاره هند، آسیای مرکزی، آفریقا و اروپا و آمریکا و ... جریان هایی از این تفکر در حال رشد و حرکت است.
علامتی گفت: اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان که مولود این انقلاب و زاده این تفکر است در طول ۴٠ سال گذشته با همان روحیه در مسیر تربیت نسلهای آرمانخواه و انقلابی تلاش کرده است. تجربه ۴ دهه حضور در عرصه های مختلف تربیتی و حضور در ده هزار مدرسه ایران و برخورداری از شبکه چند ده هزار نفری از اعضا و فارغ التحصیلان، جای این تشکل را به عنوان یکی از تشکل های تاثیر گذار در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش کشور باز کرده است.
وی گفت: این تشکل که بعد از امام راحل همواره مورد عنایت مقام معظم رهبری است، خود برخوردار از منظومه فکری و تربیتی مستقل برای نوجوانان است. تدوین اسناد متعدد تربیتی و نیز تالیف و چاپ کتب و منشورات مختلف در این حوزه بواسطه پشتوانه فکری تربیتی عظیم مستقر در شهر قم و البته راهنمایی و راه گشایی نماینده رهبری حجت الاسلام حاج علی اکبری، در کنار اعضا، همه و همه بخشی از ظرفیت های این تشکل انقلابی است.


دبیرکل اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان گفت: برخورداری از نگاه مشترک به سبک زندگی، اشتراک در خاستگاه فکری و فرهنگی و حرکت در مسیر هدفی مشخص از جمله دلایل جدی در برقراری ارتباطی موثر و مستمر شما فرهیختگان و اندیشمندان با مجامع فکری در جمهوری اسلامی ایران است وضمن ابراز خوشحالی از حضور شما در ایران و خوش آمدگویی مجدد امیدوارم این جلسه صمیمی و نشست وزین منشا برکات فراوانی برای جوانان ایرانی و لبنانی باشد.

منتشر کننده: زهره حاجیان

700700

کد خبر: 778517

وب گردی

وب گردی