نیروهای انسانی خلاق،مستعد و علاقمند موجبات پیشرفت جوامع را مهیا می کنند

دومین دوره از مسابقات برنامه نویسی دانشجویی صبح امروز در واحد یادگار امام خمینی (ره) با حضور رییس واحد این دانشگاه دکتر محمد سالار کسرایی و جمعی از معاونان، اساتید و دانشجویان برگزار شد.

به گزارش ایسکانیوز، دکتر سالار کسرایی رییس واحد یادگار امام خمینی در دومین مسابقات برنامه نویسی دانشجویی با بیان این مطلب که از قرن 16روند جدید و متفاوتی برای تاریخ بشر رقم خورده است اظهار کرد: متاسفانه ما در قرن 19 به طور ناخواسته به این روند پیوستیم و به عبارت دیگر آشنایی با ورود عقلانیت جدید که منشا ظهور مراحل پیشرفت است در قرن 19 شکل گرفت.

وی ادامه داد :در گذشته پر کردن فاصله ای که در اروپا آغاز شده بود دشوار تصور می شد اما در نیمه دوم قرن بیستم و همزمان با جنگ جهانی دوم با توجه به برنامه های موجود آن زمان بسیاری از کشورها توانستند این عقب ماندگی را تا حد زیادی جبران کنند.

کسرایی یادآور شد: در سال 1348 پادشاه مالزی از شاه ایران درخواست کرد که در ایران سفارتخانه داشته باشد و پاسخ منفی شنید زیرا پادشاه ایران بر این اعتقاد بود که آن کشور در رده کشوری مانند ایران نیست اما امروز شاهد پیشرفت این کشورها هستیم و حال این سوال پیش می آید که چه چیز منجر شد که آن ها به این سطح از توسعه رسیدند و ما هنوز درگیر عقب ماندگی در توسعه هستیم.

وی عنوان کرد:یکی از موانع توسعه عقب ماندگی دانشگاه های ما است. زیرا دانشگاه های ما نه تنها آکادمی نیست بلکه در سطح دبیرستان هم جای نمی گیرد.

رییس واحد یادگار خاطرنشان کرد: ما در دانشگاه هایمان کلاس های بزرگ داریم و یافته های قدیمیمان را به دانشجویان انتقال می دهیم.

نیروهای انسانی خلاق،مستعد و علاقمند موجبات پیشرفت جوامع را مهیا می کنند

وی ادامه داد: اگر دانشگاه های ما بتوانند نیروی انسانی خلاق، مستعد و علاقه مند تحویل جامعه دهند و با جامعه حرکت کنند موجبات پیشرفتشان فراهم می شود.

وی گفت:باید به سمت حوزه های عملیاتی و کارگاهی حرکت کنیم و در واقع تحصیل را با عمل همراه کنیم.

بعلاوه باید توجه داشته باشیم که دانشجویان ما آمادگی برای حضور در بازار کار را ندارد در واقع برای زندگی در بیرون از دانشگاه آمادگی ندارند.

وی اضافه کرد: بنابراین آن چیزی که در دانشکده فنی و مهندسی نیاز داریم ابتکار و نوآوری است و باید تلاش کنیم تا محصولی را در دانشگاه برند سازی کنیم.

برگزاری مسابقات برنامه نویسی دانشجویی؛فراهم آوردن محیطی رقابتی در دانشگاه ها

در ادامه دکتر احمدی دبیر اجرایی این مسابقات ادامه داد: انجمن ACM یکی از انجمن های علم کامپیوتر است و از سال 1977 مسابقاتی برای دانشجویان با هدف مشخص برگزار شد.
کشورهای بسیاری با هدف ارتقای توانایی برنامه نویسی گروهی در بین دانشجویان برگزار شد.

وی افزود: از اهداف این مسابقات می توان به فراهم آوردن محیطی رقابتی در بین دانشجویان، توانایی حل مسئله، مهارت های تیمی و فراهم آوردن بستری برای شناسایی نسل جدید اشاره کرد.

وی عنوان کرد: مسابقات در دو بخش منطقه ای و فینال برگزار می شود و از هر دانشگاه یک تیم می تواند حضور داشته باشد.بعلاوه زمان این دست از مسابقات مشخص بوده و توسط مسئول مربوطه قابل افزایش است.

وی ادامه داد:از نظر امکانات این مسابقه در شرایط یکسان برگزار می شود و اجازه تغییر سخت افزار را نداریم.

وی یکی از بهترین مسابقات کشور را برگزاری این مسابقات در ایران دانست و ادامه داد: این مسابقات در 18دوره در دانشگاه صنعتی شریف برگزار شد و امیدوارم که در مسابقه پیش رو دانشجویان ما بتوانند در این دانشگاه برای رقابتی برابر حضور پیدا کنند.

وی استقبال دانشجویان واحد یادگار امام خمینی را پر شور ارزیابی کرد و گفت: با توجه به استقبال صورت گرفته بنا داریم تا در دوره بعد نیز این مسابقات در واحد یادگار انجام شود.

وی ادامه داد:ثبت نام در این مسابقات در دانشگاه یادگار امام خمینی متشکل از 30تیم در زیر مجموعه های کاردانی،کارشناسی و کارشناسی ارشد بود و در رشته هایی مانند کامپیوتر، برق،مکانیک و غیره انجام شد.

در پایان از 10تیم برنده در این مسابقات با اهدای لوح و جوایز تقدیر به عمل آمد.

200/202

خبرنگار :ناهید سمیعی/انتشار:آخوندی

کد خبر: 778535

وب گردی

وب گردی