جزئیات فنی شاسی‌ بلند لامبورگینی منتشر شد

برنامه‌ی تولید خودروی اوروس به‌عنوان اولین شاسی‌بلند تاریخ لامبورگینی نهایی شده و حالا، اطلاعات پیشرانه‌ و قوای فنی آن در اختیار رسانه‌ها قرار گرفته است.

به گزارش ایسکانیوز، تصاویر مدل اوروس، بیش از ۲ سال پیش منتشر شد؛ اما روی نوع پیشرانه‌ی آن اختلاف نظرهایی وجود داشت.

لامبورگینی به‌تازگی اعلام کرده است که در فاز اول تولید این خودرو، از موتور ۸ سیلندر توئین‌توربو با آرایش VV استفاده خواهد کرد که در حدود ۶۵۰۰ اسب بخار قدرت دارد. ضمن اینکه در سال‌های بعد، پیشرانه‌ی پلاگین هیبرید هم برای اوروس قابل سفارش خواهد بود.

لامبورگینی ادعا می‌کند که در حدود نیمی از ظرفیت تولید آینده‌ی این برند به شاسی‌بلند اوروس اختصاص خواهد داشت و در واقع فروش سالیانه‌ی لامبورگینی را که فعلا شامل ۳۵۰۰ دستگاه می‌شود، تا سال ۲۰۱۹ به حدود ۷۰۰۰۰ دستگاه در سال افزایش خواهد داد. فاز اول عرضه‌ی اوروس، حدود ۱۰۰۰ دستگاه در سال خواهد بود و احتمالا هیج محدودیتی در میزان تولید در سال‌های بعد نخواهد داشت. اوروس در کارخانه‌ی اصلی لامبورگینی در سنت آگاتا ایتالیا مونتاژ می‌شود و به احتمال بسیار زیاد، تا شروع سال میلادی آینده، آماده‌ی فروش خواهد شد.

پیشرانه‌ی مورد استفاده در اوروس، ۴ لیتری توئین توربو خواهد بود که روی مدل‌های مختلف آئودی از جمله RS7، امتحان خود را پس داده است. شاسی و بدنه‌ی این خودرو هم ساخت فولکس واگن و از پلت‌فرم MLB است که امروزه در مدل‌های بنتلی بنتایگا و آئودی Q77 استفاده می‌شود. زمان دقیق عرضه‌ی اوروس مشخص نیست؛ اما محدوده‌ی قیمت آن برای بازار آمریکا نزدیک به ۲۰۰۰ هزار دلار خواهد بود. این در حالی است که علاقه‌مندان به خرید مدل‌های فعلی لامبورگینی مثل هوراکان و اونتادرو، بیش از ۶ ماه در صف انتظار تحویل نهایی هستند.

خودروی آئودی RS7، هرچند یک سدان اسپرت محسوب می‌شود و از نظر آیرودینامیک، تفاوت‌هایی با مدل اوروس دارد؛ از نظر وزن خالص و قدرت پیشرانه به شاسی‌بلند لامبورگینی نزدیک خواهد بود. مدل RS7 با پیشرانه‌ی ۴ لیتری توئین توربو و مجهز به اینترکولر، قدرت ۶۰۵ اسب بخار در دور موتور ۶۱۰۰ دور بر دقیقه و گشتاور ۷۰۰ نیوتن‌متر در دور موتور ۲۱۰۰ دور بر دقیقه ارائه می‌کند. این خودرو، ظرف ۳.۲ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت می‌رسد و برای رسیدن به سرعت ۱۶۰ کیلومتر بر ساعت، تنها ۷.۳ ثانیه زمان می‌برد؛ ضمن اینکه پس از ۱۲ ثانیه، از حالت سکون به سرعت ۲۰۰ کیلومتر بر ساعت می‌رسد. آئودی RS7 با جعبه‌دنده‌ی ۸ سرعته‌ی اتوماتیک، همراه با امکان تعویض دستی از پشت فرمان ارائه می‌شود که به نهایت سرعت ۳۱۰ کیلومتر بر ساعت محدود شده است.

دریافت کننده: رویا ذوالفقاری انتشاردهنده:

کد خبر: 778550

وب گردی

وب گردی