حیدر العبادی: ما اکنون از دشمن پیش هستیم

فرمانده کل نیروهای مسلح عراق گفت: درگیری در موصل باید طبق سرعت محاسبه شده جریان داشته باشد،‌ توان اطلاعاتی ما پیشرفت کرده و ما اکنون از دشمن پیش هستیم و این امر بر ما روشن است.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از سایت شبکه روسیا الیوم، حیدر العبادی، نخست وزیر عراق و فرمانده کل نیروهای مسلح این کشور در کنفرانسی مطبوعاتی از داعشی‌ها دعوت کرد خود را تسلیم کنند.

وی به داعشی‌هایی که تسلیم شوند، وعده داد که از محاکمه عادلانه برخوردار شوند.

العبادی همچنین آغاز یک عملیات نظامی در دو منطقه واقع در حد فاصل استان شیعه‌نشین کربلا و استان الانبار را با هدف نابودی گروهک‌های داعش اعلام کرد.

العبادی تاکید کرد: نیروهای مسلح عراق عملیاتی نظامی را در حد فاصل دو منطقه "الرحالیه و النخیب" آغاز کرده‌اند.

وی افزود: آزادسازی استان نینوا از کنترل داعش بستر لازم برای آزادسازی شهر الحویجه واقع در جنوب غرب استان کرکوک را فراهم خواهد کرد.

نخست وزیر عراق در ادامه از حصول توافقی با اقلیم کردستان عراق درخصوص عملیات اخیر در غرب نینوا خبر داد و گفت: به تازگی عملیاتی نظامی را در شمال "الرحالیه" و شمال "النخیب" برای بیرون راندن تروریست‌ها آغاز کرده‌ایم.

فرمانده کل نیروهای مسلح عراق افزود: درگیری در موصل باید طبق سرعت محاسبه شده جریان داشته باشد،‌ توان اطلاعاتی ما پیشرفت کرده و ما اکنون از دشمن پیش هستیم و این امر بر ما روشن است.

وی تاکید کرد: عملیات آزادسازی موصل ظرف چند روز آینده حل و فصل خواهد شد.

306/300

کد خبر: 778684

وب گردی

وب گردی