خوشرو: زنان قربانیان اصلی بحران‌های اخیر در خاورمیانه هستند

سفیر و نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل متحد، زنان را یکی از قربانیان اصلی بحران‌های اخیر خاورمیانه و از جمله تحریم‌های ظالمانه دانست.

به گزارش ایسکانیوز ​در جلسه روز دوشنبه شورای امنیت سازمان ملل که با موضوع "خشونت جنسی علیه زنان در مناقشات" در تاریخ 25 اردیبهشت ماه 1396 برگزار شد، غلامعلی خوشرو با ابراز تاسف از بحران‌های اخیر در منطقه خاورمیانه که اشکال نفرت‌انگیزی به خود گرفته است، افزود: زنان در این منطقه با وحشت عظیمی که ناشی از اقدامات گروه‌های تروریستی و افراطی است، دست به گریبان هستند. اقدامات این گروه‌ها نیز به نوبه خود از تفکرات تکفیری آنها الهام گرفته است. این گروه‌ها به صورتی سازمان یافته و با استفاده ازروش‌هایی همچون برده‌داری، تجاوز جنسی و دیگر اشکال بهره‌برداری جنسی زنان را آماج ستمگری‌های خود قرار داده‌اند.

​خوشرو با اشاره به این که در یک فضای سرشار از ترس و تهدید، بیگانه‌هراسی و نژادپرستی، زنان به صورت نخستین و مهم‌ترین گروه قربانیان در می‌آیند،گفت: هنگامی که زنان در معرض خطر خشونت جنسی قرار می‌گیرند نه تنها فرصت‌های امروز که فرصت‌های پیشرفت اقتصادی و اجتماعی خود در آینده را نیز از دست میدهند.

​وی همچنین اعمال تحریم های ظالمانه بر علیه سایر کشورها را نیزنوعی از مجازات دسته جمعی علیه آحاد مردم آن کشورها دانست که به نقضآشکار حقوق اولیه انسانی کلیه گروههای اجتماعی و بویژه زنان در این کشورها منجر می شود.

​سفیر کشورمان با انتقاد از نحوه برخورد دوگانه جامعه بینالمللی با موضوعات زنان در خاورمیانه گفت: سیاست‌های رژیم اشغالگر اسرائیل علیه مردم فلسطین و ادامه محاصره ظالمانه غزه، نقض آشکار حقوق فلسطینیان از جمله زنان فلسطینی است.

وی هم‌چنین در بخش دیگری از سخنرانی خود با اشاره به اوضاع اسفبار یمن افزود: زنان همچنان در معرض حملات هوایی بی‌رحمانه در یمن هستند و بر اساس اطلاعات موثق، دو سال تهاجم ائتلاف به رهبری سعودی به یمن به کشته شدن بیش از ده هزار نفر غیرنظامی و مجروح شدن بیش از 17 هزار مردم غیر نظامی منجر شده است که از این تعداد 1677 زن و 2260 کودک هستند.

308/200

کد خبر: 778691

وب گردی

وب گردی