حمایت آمریکا از تروریستهای سوریه

نشریه آنتی وار نوشت آمریکا به جای رهایی یافتن از یک گروه تروریستی ، به تسلیح و آموزش تروریستها در سوریه می پردازد.

به گزارش ایسکانیوز؛ آنتی وار نوشت: آمریکا به تسلیح و آموزش تروریست ها در سوریه می پردازد.

ممکن است بسیاری از آمریکایی ها تعجب کنند که دولت آنها گروه القاعده در سوریه را تروریستی اعلام نمی کند. دلیل خودداری آمریکا از این اقدام، آمریکایی ها را حتی متعجب تر می کند.

گروه القاعده، در حملات یازده سپتامبر در نیویورک و واشنگتن دست داشت و شاخه سوری آن مدتی مدید نام جبهه النصره را داشت. ابوبکر البغدادی، رئیس القاعده در عراق، جبهه النصره را به سوریه فرستاد. البغدادی بعدا داعش را که یک گروه انشعابی رقیب است ایجاد کرد در حالی که جبهه النصره، موقعیت خود را به عنوان تامین کننده نیروهای زمینی القاعده در جنگ با دولت سوریه حفظ کرد.

جبهه النصره در سال 2015 تصمیم گرفت نام خود را به جبهه فتح الشام تغییر دهد و همچنان به ادغام گروههای کوچکتر در ساختار خود ادامه داد.

این نشریه نوشت یکی از دلایل شکست توقف درگیری های سوریه در سال گذشته این است: جنگجویان «میانه رو» و تروریست های مشروع، به اندازه ای با هم ترکیب شدند که جدا سازی آنها برای آمریکا غیر ممکن شد. اما وزارت امور خارجه آمریکا با وجود اقدام جبهه النصره، جبهه فتح الشام را نیز در فهرست سازمان های تروریستی قرار داد.

بعد جبهه فتح الشام، پیشتر در سال جاری تصمیم گرفت بار دیگر نامش را تغییر دهد و خودش را هیئت تحریر الشام نامید. رهبر جدید این گروه ، همان رهبر قدیمی است. آمریکا ، ده میلیون دلار جایزه برای سر وی تعیین کرد و او را در فهرست «تروریست جهانی ویژه» قرار داد.

اما نکته عجیب این است که آمریکا این گروه جدید را جزو گروههای تروریستی قرار نداده، آنهم در حالی که هشدار داده است گروههای دیگر درصدد پیوستن به هیئت تحریر الشام هستند.

اما درباره اینکه چرا وضع به این شکل است، خبرگزاری دولتی کانادا نوشت: «دلیل بی میلی به قرار دادن این گروه جدید در فهرست تروریستی ممکنئ است به گردان نور الدین زنگی مربوط باشد که یک گروه جهادی از استان حلب است. گردان زنگی یکی از نخستین و مهم ترین دریافت کنندگان کمک، تسلیحات و آموزش های نظامی آمریکا بود. اینکه آمریکا اکنون هیئت تحریر الشام را در زمره گروههای تروریستی اعلام کند به معنای اذعان به این موضوع است که سلاح های پیشرفته از جمله موشک های ضد تانک تاو را در اختیار «تروریست ها» قرار داده است و توجه ها به این موضوع جلب می شود که آمریکا همچنان شبه نظامیان اسلامگرا در سوریه را تسلیح می کند.»

درست خواندید: دلیل اینکه آمریکا نمی تواند القاعده در سوریه را یک گروه تروریستی اعلام کند این است که آمریکا به طور رسمی مسئول عرضه سلاح های بسیار پیشرفته و آموزش های نظامی به یک گروه تروریستی است. آمریکا به جای رهایی یافتن از یک گروه تروریستی ، به تسلیح و آموزش تروریست ها در سوریه می پردازد.

خبرنگار: شایان دنیادیده/ منتشرکننده: فاطمه سرلک

کد خبر: 778770

وب گردی

وب گردی