معاون راه آهن:   7.5 میلیارد دلار از محل صرفه جویی در سوخت به حمل و نقل ریلی اختصاص می یابد

معاون برنامه ریزی و اقتصاد حمل و نقل راه آهن جمهوری اسلامی ایران گفت: براساس برنامه ریزی صورت گرفته و تعامل با وزارت نفت 7.5 میلیارد دلار اعتبار از محل صرفه جویی در سوخت برای انجام سرمایه گذاری های صنعت حمل و نقل ریلی در مدت پنج سال اختصاص می یابد.

به گزارش ایسکانیوز؛ «نوراله بیرانوند» بعدازظهر چهارشنبه در حاشیه پنجمین نمایشگاه بین المللی حمل و نقل ریلی در جمع خبرنگاران افزود: اولین قرارداد مربوط به صرفه جویی های مصرف سوخت در محل این نمایشگاه به امضا رسید و راه آهن درصدد است در مدت پنج سال آینده بتواند 7.5 میلیارد دلار را برای شرکت های ریلی اختصاص دهد.
وی اظهارداشت: قراردادهای خوبی در این نمایشگاه به امضا رسید و با وجود شرکت های معتبر در عرصه حمل و نقل ریلی جهان از کشورهای آلمان، ایتالیا، فرانسه، اسپانیا، چین و هند، شاهد استقبال این شرکت ها از نمایشگاه ریلی تهران هستیم.
معاون راه آهن جمهوری اسلامی ایران افزود : راه آهن در این نمایشگاه موفق به امضای قرارداد همکاری های ریلی در حوزه مدیریت ترافیک و علائم خطوط شد تا بتواند از تجارب کشور اسپانیا در این زمینه استفاده کند .
بیرانوند گفت: علاوه بر این، قراردادهای زیادی توسط شرکت های فعال در حوزه ریلی امضا شده و امید است تولید واگن های مورد نیاز باری و مسافری در شرکت های سازنده واگن در کشور را مشاهده کنیم.
وی گفت: امضای این قراردادها موجب شد تا همه واگن سازهای داخلی در سال تولید و اشتغال، فعالیت های خود را آغاز کنند تا بتوانند با ظرفیت هایی که برای آنها تعریف شده، تولیدات خود را به شبکه ریلی کشور تحول دهند.
دریافت کننده: نازنین میرزایی/ انتشاردهنده:آرش محمدی

402

کد خبر: 778785

وب گردی

وب گردی