گفت‌وگوی تلفنی ترامپ و نتانیاهو در پی افشاگری رئیس جمهور آمریکا

سخنگوی دولت رژیم صهیونیستی امروز (چهارشنبه) گفت، دونالد ترامپ و بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر این رژیم همزمان با مناقشه بر سر دادن اطلاعات محرمانه آمریکا از جانب ترامپ به روسیه با یکدیگر گفت‌وگوی تلفنی کردند.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از خبرگزاری فرانسه‌، یک سخنگوی دفتر نتانیاهو گفت که گفت‌وگوی تلفنی وی با دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا بعدازظهر سه شنبه صورت گرفته اما مشخص نکرد که این تماس از جانب چه کسی برقرار شده است.

این در حالی است که ترامپ قرار است چند روز دیگر عازم اراضی اشغالی شود.

سخنگوی دولت رژیم صهیونیستی خاطر نشان کرد: گفت‌وگوی تلفنی برای مدت حدود ۲۰ دقیقه میان رئیس‌جمهور آمریکا و نخست وزیر اسرائیل انجام شد و تنها عنوان بحث آنها مربوط به سفر آتی ترامپ بود.

این در حالی است که اسرائیل به تکاپو افتاده تا جلوی تبعات گزارش اخیر درباره اقدام ترامپ در اشتراک یکسری اطلاعات محرمانه دریافتی از جانب اسرائیل با روسیه را بگیرد.

آویگدور لیبرمن،‌ وزیر جنگ اسرائیل در اظهاراتی روابط امنیتی میان آمریکا و اسرائیل را تحسین کرد و گفت: این روابط به لحاظ گستردگی همچنان بی‌سابقه باقی خواهد ماند.

او اما اشاره‌ای به اقدام ترامپ در افشای اطلاعات محرمانه دریافتی از اسرائیل به روسیه نکرد.

واشنگتن پست اواخر دوشنبه گزارش داد: ترامپ در دیدار با سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه یکسری اطلاعات بسیار محرمانه درباره گروه تروریستی داعش را با وی درمیان گذاشته است.

منبع: ایسنا

306/300

کد خبر: 778796

وب گردی

وب گردی