زن شیاد که با شناسایی طعمه‌هایش در اطراف سفارتخانه‌ها، آنها را با وعده دریافت ویزای فوری آلمان واروپا به دام انداخته ودست‌کم 800 میلیون تومان کلاهبرداری کرده است با ردیابی‌های پلیسی وپیش ازفراربه خارج دستگیرشد.

به گزارش ایسکانیوز ، 12 اردیبهشت امسال مرد تحصیلکرده‌ای به پلیس آگاهی فرودگاه مستقر در مهرآباد رفت و از کلاهبرداری 150 میلیون تومانی زن شیادی خبرداد که خود را کارمند سفارتخانه اروپایی معرفی کرده بود.
سمانه شهباز در این گزارش در روزنامه ایران می نویسد: او در حالی که هنوز باور نداشت سرش کلاه بزرگی رفته است با پریشان حالی به بازپرس کشیک گفت:«حدود سه ماه قبل با زن جوانی در اطراف سفارت آلمان درتهران آشنا شدم. او وقتی فهمید درپی سفربه آلمان هستم خود را کارمند آنجا معرفی و ادعا کرد می‌تواند کارهای اقامتم را در کمترین زمان انجام دهد و ویزایم را صادر کند. از آنجا که چندین بار او را دراطراف سفارت دیده بودم اعتمادم جلب شد. بدین ترتیب وی در چند نوبت با من در فرودگاه مهرآباد قرار گذشت و در قبال انجام کارهایم 150میلیون تومان گرفت. از آنجا که می‌خواستم هرچه زودتر کارهایم انجام شود با ساده لوحی به زن جوان اعتماد کردم و پول‌ها را تحویلش دادم بی‌خبر از اینکه بدانم او یک کلاهبردار است.»

این زن حتی به خانواده‌های افراد بیمار که به امید درمان درتلاش برای سفربه خارج بودند هم رحم نکرده است


با شکایت مرد فریب‌خورده، کارآگاهان پلیس با دستور سرهنگ ابراهیم حسین‌زاده -‌ فرمانده پلیس مهرآباد- رسیدگی به این ماجرا را در دستور کار قرار دادند وبازپرس شعبه اول دادسرای ناحیه 9 دستورشناسایی و دستگیری این زن را صادرکرد. تجسس‌های پلیسی نشان داد زن 43 ساله که الهه نام دارد دارای چندین سابقه جعل و کلاهبرداری است و شکایت‌هایی در این زمینه ازاو وجود دارد.

دستگیری زن فراری در فرودگاه
بدین ترتیب با ردیابی‌های تخصصی، مأموران پی بردند این زن قرار است با پول‌های دریافتی ازمردم از کشور خارج شود. با کشف این اطلاعات، دستگیری الهه در دستور کار پلیس قرار گرفت تا اینکه او در فرودگاه امام(ره) شناسایی ودستگیرشد.
الهه که باور نداشت در دام پلیس افتاده است ابتدا سعی کرد مسیرتحقیقات را به بیراهه بکشاند. اما وقتی با مدارک محکمه پسند روبه‌رو شد به ناچار لب به اعتراف گشود و پرده از کلاهبرداری‌های چندصد میلیونی‌اش برداشت. او در بازجویی گفت: متأهل هستم و یک دختروپسردارم.به همین خاطربرای تأمین آینده آنها مجبوربه فریب مردم شدم.اما بشدت پشیمانم!
کلاهبرداری 800 میلیونی
با دستگیری الهه، کارآگاهان تاکنون پی برده‌اند این زن دست‌کم از 17 نفر حدود 800 میلیون تومان به همین شیوه کلاهبرداری کرده است.

سرگردانی خانواده‌های بیماران نیازمند درمان
ازسوی دیگرهمزمان با مراجعه سایرمالباختگان مشخص شد این زن حتی به خانواده‌های افراد بیمار که به امید درمان درتلاش برای سفربه خارج بودند هم رحم نکرده است. یکی ازشاکی‌ها به پلیس گفت: «دختر کوچکم مبتلا به نوعی بیماری خاص قلبی است وبه توصیه پزشکان می‌بایست برای ادامه درمان به خارج از کشور می‌رفت.به همین خاطربه فکرراه چاره‌ای برای دریافت ویزای آلمان بودیم که این زن شیاد سرراهمان قرارگرفت و با وعده‌های پوشالی‌اش حدود 70 میلیون تومان ازما پول گرفت وگریخت. بعد هم ما را با مشکلات فراوانی تنها گذاشت و دخترمان تا یک قدمی مرگ رفت.یکی دیگر از شاکیان پرونده نیز زوج جوانی بودند که بیماری‌ ام اس داشتند. آنها نیز که در دام زن کلاهبردار افتاده بودند، 50 میلیون تومان به وی پرداخته بودند تا ویزای آلمان بگیرند. اما...
سرهنگ ابراهیم حسین‌زاده، فرمانده پلیس فرودگاه تهران با اعلام این خبربه «ایران» گفت: در ادامه رسیدگی به پرونده وبه منظورشناسایی سایرمالباختگان احتمالی کلاهبردار، بازپرس پرونده خواستار انتشارعکس بدون پوشش متهم شده است.
به همین خاطر از تمامی شهروندان که موفق به شناسایی متهم شده و به این شیوه هدف کلاهبرداری قرار گرفته‌اند درخواست می‌شود از طریق شماره تماس‌های 63956724 و 61022653 اطلاعات خود را در خصوص کلاهبرداری این زن یا همدستان احتمالی‌اش در اختیار کارآگاهان پلیس آگاهی فرودگاه مهرآباد قرار دهند. مالباختگان در صورت شکایت نیزمی توانند به اداره آگاهی فرودگاه یا دادسرای مربوطه مراجعه کنند.


منتشر کننده : زهره حاجیان

700700

کد خبر: 778799

وب گردی

وب گردی