مدیرکل اشتغال اتباع خارجی وزارت کار خبرداد: تعرفه‌های جدید صدور و تمدید پروانه کار اتباع خارجی تعیین شد

مدیرکل اشتغال اتباع خارجی وزارت کار گفت: تعرفه صدور پروانه کار اتباع خارجی، ۳ میلیون و ۶۰۰ هزار ریال و تعرفه تمدید پروانه آنها هم، ۲ میلیون و ۵۸۷ هزار ریال تعیین شد.

به گزارش ایسکانیوز؛ به نقل از اداره کل اشتغال اتباع خارجی، علی اقبالی از اعلام تعرفه جدید صدور و تمدید پروانه کار اتباع خارجی خبر داد و گفت: با توجه به قانون بودجه سال ۹۶، تعرفه صدور پروانه کار اتباع خارجی در ۳۱ استان، مبلغ ۳۳ میلیون و ۶۰۰ هزار ریال تعیین و تعرفه تمدید پروانه کار اتباع خارجی نیز ۲ میلیون و ۵۸۷ هزار ریال در سراسر کشور اعلام شده است.

وی ادامه داد: اتباع بیگانه نمی‌توانند در ایران مشغول به کار شوند؛ مگر آنکه اولا دارای روادید ورود با حق کار مشخص بوده و ثانیا مطابق قوانین و آئین نامه های مربوطه، پروانه کار دریافت کنند.

مدیرکل اشتغال اتباع خارجی وزارت کار اظهار داشت: اتباع خارجی باید دارای اطلاعات و تخصیص کافی برای اشتغال به کار مورد نظر باشد و از تخصص اتباع خارجی برای آموزش و جایگزینی بعدی افراد ایرانی، استفاده شود.

اقبالی گفت: پروانه کار با رعایت مواد این قانون، حداکثر برای مدت یکسال صادر یا تمدید می شود؛ ضمن اینکه کارفرمایان باید از اشتغال اتباع بیگانه که فاقد پروانه کار هستند و یا مدت اعتبار پروانه کار آنها منقضی شده است جدا خودداری نمایند.

وی تصریح کرد: کارفرمایان اگر اتباع بیگانه را در کاری غیر از آنچه در پروانه کار آنها قید شده است، بپذیرند و یا در مواردی که رابطه استخدامی تبعه بیگانه با کارفرما قطع می‌گردد، مراتب را در اسرع وقت به وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی اعلام ننمایند، ‌ تخلف کرده اند.

اقبالی گفت: در صورت عدم اعلام مراتب مذکور، کارفرمایان با توجه به شرایط و امکانات خاطی و مراتب جرم، روزانه مبلغ ۱/۵۴۹/۸۸۵ ریال جریمه و به استناد ماده ۱۸۱ قانون کار نیز، متحمل مجازات حبس از ۹۱ تا ۱۸۰ روز خواهند شد.

دریافت کننده: نازنین میرزایی/ انتشاردهنده:آرش محمدی

402

کد خبر: 778832

وب گردی

وب گردی