تمرکز "اتاق چهارگانه هماهنگی" بر تامین امنیت مرزهای عراق-سوریه

یک منبع آگاه فاش کرد،‌ مسئولان عالی رتبه عراقی در حال بررسی افزایش هماهنگی‌ها میان بغداد-دمشق-تهران-مسکو هستند و مسئولان این اتاق چهارگانه بر تامین امنیت مرزهای مشترک عراق-سوریه تمرکز خواهند کرد و مساله مهم‌تر ممانعت از ایجاد منطقه‌ای امن در سوریه از سمت عراق است.

به گزارش ایسکانیوز، این منبع در گفتگو با شبکه خبری المیادین تاکید کرد: آمریکایی‌ها علاقه‌مند به هیچ گونه مشارکت عراق در تامین حمایت لجستیک برای ایجاد منطقه امنی که واشنگتن می‌خواهد، نیستند،‌ در حالی که بغداد و واشنگتن این مساله را می‌دانند که منطقه امن بیشتر از اینکه هدفی در بحران سوریه باشد، هدفی ترکیه‌ای است.

منبع مذکور افزود: موضعگیری اقلیم کردستان عراق با ترک‌ها به دلیل حمایت آمریکا از نیروهای دموکراتیک سوریه از گذرگاه "سیمالکا" دشوار است.

به گفته منبع یادشده،‌ دیدارهای متعددی میان طرف‌های عراقی تاثیرگذار در این کشور درباره پرونده مرزهای مشترک عراق-سوریه برگزار شد.

طبق اظهارات این منبع، بغداد با احتیاط تحولات شرق سوریه را دنبال کرده و به طرف‌های بین‌المللی اطمینان می‌دهد که عراق هرگز ایجادکننده هیچ منطقه امنی در سوریه نخواهد بود.

منبع یاد شده در پایان گفت‌: نیروهای عراقی و حشد شعبی نسبت به هر گونه تنشی در مرزهای سوریه-عراق هشدار داده‌اند.

ایسنا

کد خبر: 778839

وب گردی

وب گردی