آغاز حسابرسی مستقل از دانشگاه آزاد اسلامی در کلیه واحدها/ شفافیت را بر ساختارهای مالی حاکم می کنیم

سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی طی بخشنامه ای به کلیه معاونین، روسای مراکز، مدیران کل سازمان مرکزی و روسای واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی در سراسر کشور تاکید کرد: کلیه حوزه های دانشگاه نسبت به در اختیار قرار دادن اسناد مالی مورد نیاز جهت حسابرسی مستقل، همکاری و تعامل لازم را با موسسه حسابرسی "مفید راهبر" داشته باشند.

به گزارش ایسکانیوز، دکتر علی محمد نوریان سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی در جلسه هیات رئیسه دانشگاه آزاد اسلامی که با دعوت تعدادی از مدیران موسسه حسابرسی مفید راهبر برگزار شد، با اشاره به صدور بخشنامه مهم حسابرسی مستقل از دانشگاه آزاد اسلامی خطاب به کلیه معاونین، روسای مراکز، مدیران کل سازمان مرکزی و روسای واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی در سراسر کشور گفت: خانواده بزرگ دانشگاه آزاد اسلامی ضمن استقبال از حسابرسی مستقل، انتظار دارد موسسه مفید راهبر با سرعت بیشتری این حسابرسی را از واحدهای مختلف دانشگاه انجام دهد تا انشاالله پس از آن ضمن حاکم شدن شفافیت و روشن شدن عملکرد مالی مدیران در دوره های مختلف دانشگاه، ساختارهای مالی نیز در جهت شفافیت بیشتر اصلاح شوند.

وی گفت: در بخشی از این بخشنامه آمده است؛ با عنایت به مصوبه مورخه 3/2/1396 هیات امناء، ضمن مرعی داشتن ماده 39 از فصل هفتم آیین نامه مالی و معاملاتی دانشگاه، بدین وسیله موسسه حسابرسی مفید راهبر جهت حسابرسی مستقل از حوزه های مختلف سازمان مرکزی، واحدها و مراکز آموزشی و سازمان سماء دانشگاه برای صورت های مالی سال 1395 و سایر بررسی های لازم و مرتبط در سال های گذشته، تعیین و معرفی می گردد. لذا مقتضی است کلیه حوزه های اخیر الذکر نسبت به در اختیار قرار دادن اسناد مالی مورد نیاز، همکاری و تعامل لازم را با موسسه فوق الذکر مبذول نمایند.

دکتر نوریان افزود: ما هر چه سریع تر باید ساختارهای مالی دانشگاه را بر اساس اصول حسابرسی حرفه ای ساماندهی کنیم و شفافیت مالی را سرلوحه کلیه فعالیت های خود قرار دهیم.

سرپرست دانشگاه آزاد با برشمردن سوابق موسسه حسابرسی مفید راهبر گفت: هر چه زود تر باید گزارش وضعیت مالی دانشگاه، توسط رئیس محترم هیئت موسس و هیات امنا خدمت مقام معظم رهبری و در شورای عالی انقلاب فرهنگی ارائه شود.

همچنین در این جلسه دکتر هوشنگ نادریان مدیر عامل موسسه حسابرسی مفید راهبر ضمن قدردانی از اهتمام مسئولین دانشگاه آزاد اسلامی نسبت به حسابرسی مستقل گفت: حسابرسی مستقل صیانت از مدیریت اجرایی دانشگاه در حال و گذشته است.

وی با اشاره به سوابق این موسسه افزود: موسسه مفید راهبر اولین موسسه طبق اعلام جامعه حسابرسان رسمی کشور و موسسه معتمد بورس است.

گفتنی است در این جلسه اعضای هیئت رئیسه دانشگاه ضمن استقبال از حسابرسی مستقل توسط موسسه مفید راهبر اعلام آمادگی کردند؛ کلیه تعاملات و همکاری های لازم در این خصوص را با حسابرسان مستقل داشته باشند.

200/202

دریافت کننده: ناهید سمیعی/انتشار:آخوندى

کد خبر: 778868

وب گردی

وب گردی