۶ توصیه مهم ستاد امنیت انتخابات کشور به رای دهندگان

ستاد امنیت انتخابات کشور در اطلاعیه ای، رای دهندگان را به رعایت ۶ توصیه این ستاد دعوت کرد.

به گزارش ایسکانیوز، در این اطلاعیه رای دهندگان به دریافت اطلاعات دقیق از مراجع رسمی و پرهیز از توجه به شایعات منتشره در فضای مجازی، خودداری از توقف و تجمع در حوزه های اخذ رأی پس از انداختن آرا به صندوق، مراجعه به شعب اخذ رای در ساعات اولیه صبح به منظور پیشگیری از ازدحام و معطلی رأی دهندگان در ساعات پایانی مهلت قانونی انتخابات، توجه به اطلاعیه های وزارت کشور از طریق صدا و سیما، دریافت آمار و نتایج انتخابات صرفاً از سوی ستاد انتخابات کشور و همکاری با مجریان نظم و امنیت در محل شعب اخذ رای توصیه شده اند.


بنابراین گزارش متن کامل اطلاعیه ستاد امنیت انتخابات کشور به این شرح است:

بسمه تعالی

با سلام و تحیت به حضور شما ملت شریف و بزرگوار. همانگونه که اطلاع دارید با همت و هوشیاری شما مردم عزیز و تلاش بی وقفه حافظان نظم و امنیت این مرز و بوم، شاهد امنیت مثال زدنی کشورمان در سطح منطقه و جهان هستیم. اکنون که در روزهای منتهی به برگزاری دو انتخابات بزرگ دوازدهمین دوره ریاست جمهوری و پنجمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا می باشیم به منظور ایجاد بستری امن و توأم با نظم و امنیت برای حضور گسترده و پر شور ملت انقلابی در پای صندوق‌های اخذ رأی، با تلاش شبانه‌روزی کلیه دستگاه‌های اطلاعاتی، انتظامی، قضائی و نظامی تدابیر و تمهیدات لازم برای برگزاری هر چه باشکوه‌تر انتخابات فراهم گردید.
بی شک مشارکت و همکاری شما مردم عزیز ضامن تداوم نظم و آرامش کنونی خواهد بود. انتظار می رود که در این راستا با عنایت به نکات ذیل متولیان امر نظم و امنیت را همچون گذشته یاری فرمائید :
۱- به شایعاتی که به عناوین مختلف ممکن است در فضای مجازی و در سطح جامعه منتشر ‌شود توجه نکرده و اطلاعات دقیق را از مراجع رسمی دریافت نمایید.
۲- به هنگام برگزاری انتخابات پس از انداختن رای خود به صندوق از توقف یا تجمع در پیرامون و داخل شعب اخذ رأی خودداری فرمایید.
۳- به منظور پیشگیری از ازدحام و معطلی در ساعات پایانی برای دادن رأی توصیه می‌گردد که از ساعات اولیه صبح به شعب اخذ رأی مراجعه فرمایید.
۴- برابر قانون انتخابات تمدید مهلت زمان اخذ رأی و خاتمه رأی‌گیری صرفاً به عهده وزیر کشور است که از طریق ستاد انتخابات کشور اعلام خواهد شد. بنابراین اطلاعیه های غیر رسمی ملاک عمل نبوده و صرفا به اطلاعیه های وزارت کشور که از طریق صدا و سیما اعلام می شود توجه فرمائید.
۵- آمار و نتایج انتخابات صرفاً از سوی ستاد انتخابات کشور اعلام می‌شود و هرگونه آماری که از سوی افراد یا دستگاه‌ها اعلام می‌گردد معتبر نخواهد بود.
۶- به منظور افزایش نظم و آرامش در برگزاری انتخابات با مجریان نظم و امنیت در محل شعب اخذ رای همکاری لازم را مبذول نمایید.
با تشکر ستاد امنیت انتخابات

302/302

کد خبر: 778877

وب گردی

وب گردی