نادر برهانی مرند: امیدوارم گفتمان غالب دولت جدید فرهنگی باشد

نادربرهانی مرند، معتقد است: در سایه توجه به مسائل هنری و فرهنگی، مشکلات اقتصادی هم حل خواهد شد.

نادر برهانی مرند، کارگردان تئاتر درباره نظارت دولت بر هنرهای نمایشی در سال های اخیر به ایسکانیوز، گفت: در دولت یازدهم نظارت در تئاتر به معنای دوستی و گفت و گو بوده است و اصلا به آن شکل نظارت های تنگی که در دولتهای قبل شاهد آن بودیم، اعمال نشده است.

او افزود: نمونه عینی این موضوع این است که در این چهار سال هیچ تئاتری توقیف نشده است و اگر یادمان نرود توقیف تئاتر در دوره ای تبدیل به یک رویه شده بود.

برهانی مرند درباره رونق اقتصادی هنرهای نمایش در این سال ها، گفت: رونق اقتصادی با به وجود آمدن بخش خودگردان تئاتر اتفاق افتاد که کمک بسیاری به اقتصاد تئاتر کرده است.

او افزود: در این سال ها هر چند بخش خصوصی تئاتر با مشکلاتی همراه بوده است اما با درایت بیشتر و حضور سندیکاها می توان آنها را حل کرد.
این کارگردان تئاتر تاکید کرد: امیدوارم این رویه اهمیت به فرهنگ و هنر ادامه داشته باشد و به مطالبات هنرمندان بیشتر و بهتر پاسخ داده شود.

او ادامه داد: ما واقفیم که مسائل برجام وقت دولت را به خود اختصاص داده است و آن طور که باید مشکلات هنرمندان حل نشد که امیدورام در چهار سال آینده بیشتر و بهتر به هنرمندان توجه شود زیرا این نقد به دولت وارد است که آن طور که باید دغدغه و دلمشغولی دولت مسائل فرهنگی نبوده است و بیشتر به اقتصاد و سیاست خارجی توجه می شد.

نادر برهانی مرند ابراز امیدواری کرد: امیدوارم با حل این مسائل گفتمان غالب دولت گفتمان فرهنگی باشد چون در سایه توجه به مسائل هنری و فرهنگی، مشکلات اقتصادی هم حل خواهد شد.

خبرنگار: رضایی/ انتشار سلیمی

٥٠١٥٠٠

کد خبر: 778897

وب گردی

وب گردی