فیلیپین دیگر هیچ کمک مالی را از اتحادیه اروپا قبول نخواهد کرد

در پی واکنش‌های خشمگینانه رئیس‌جمهور فیلیپین به انتقادهای اتحادیه اروپا از این کشور، مانیل دیگر هیچ کمک مالی را از بروکسل قبول نخواهد کرد.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از خبرگزاری فرانسه، در پی واکنش های خشمگینانه رئیس جمهور فیلیپین به انتقادهای اتحادیه اروپا از این کشور به سبب مبارزه جنجالی و مرگبار مانیل با مواد مخدر، دفتر نمایندگی اتحادیه اروپا در فیلیپین روز پنجشنبه گفت مانیل دیگر هیچ کمک مالی را از بروکسل قبول نخواهد کرد.

این دفتر در بیانیه ای کوتاه اعلام کرد: «دولت فیلیپین به ما اطلاع داده است که آنها دیگر هیچ کمکی از اتحادیه اروپا نخواهند پذیرفت.» بر اساس گفته فرانتس جِسِن، سفیر اتحادیه اروپا در مانیل، میزان کمک هایی که شامل این تصمیم می شود حدود 250 میلیون یورو است. مقامات دولتی فیلیپین هنوز در این زمینه اظهارنظری نکرده اند. وزارت دارایی فیلیپین نیز اعلام کرد به زودی در این زمینه بیانیه ای صادر می کند.

رودریگو دوترته، رئیس جمهور 72 ساله فیلیپین بارها نمایندگان پارلمان اروپا و نیز اتحادیه اروپا را به سبب موضع انتقادی در برابر مبارزه دولت وی با قاچاقچیان مواد مخدر سرزنش کرده است. هزاران نفر در جریان عملیات گسترده ارتش و نیروهای امنیتی فیلیپین علیه مواد مخدر کشته شده اند و این امر باعث شده است که منتقدان دولت درباره وقوع جنایت علیه بشریت هشدار دهند.

دوترته سال قبل در واکنش به بیانیه پارلمان اروپا و ابراز نگرانی آن درباره کشته شدن افراد در فیلیپین، الفاظی رکیک به کار برد.

از زمان به قدرت رسیدن دوترته در ژوئن سال قبل بیش از هشت هزار نفر در جریان نبرد دولت با قاچاقچیان مواد مخدر کشته شده اند. این امر انتقادهای بین المللی را از وی در پی داشته است.

پلیس فیلیپین مسئولیت یک سوم این قتل ها را بر عهده گرفته و دلیل آن را دفاع شخصی خوانده است.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

306

کد خبر: 778902

وب گردی

وب گردی