سیاست‌های بیمه‌ها طوری باشد که مردم به جای درمان به پیشگیری فکر کنند

رئیس اداره بهداشت دهان و دندان وزارت بهداشت با بیان اینکه سیاست‌گذاری‌های صنعت بیمه نیاز به اصلاح دارد، عنوان کرد: بخشی از پولی که شرکت‌های بیمه از بیمه‌شدگان دریافت می‌کنند باید صرف ارائه خدمات دندان و دهان شود.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از ایسنا، دکتر سید مصطفی فاطمی، عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی و عضو هیات مدیره انجمن مواددندانی، در خصوص وضعیت بیمه های دندان پزشکی در کشور، گفت: بیمه های فراگیر امروزه خدمات پایه‌ای دندان پزشکی از جمله پوسیدگی و انواع بیماری‌های پیشگیرانه در حوزه دهان و دندان را تحت پوشش خود قرار می‌دهند.

وی همچنین در ادامه افزود: متاسفانه امروزه بسیاری از افراد بیماری‌های دندان را تا زمانی که به وضعیت وخیم نرسد، بیماری ندانسته و به دندان پزشک مراجعه نمی کنند؛ به طوری که عموم مردم فقط در صورت وجود درد و ناراحتیِ دندان، به پزشک مراجعه می‌کنند.

عضو هیات مدیره انجمن مواد دندانی با بیان اینکه آسیب پذیرترین قشر در حوزه سلامت، ضعیف‌ترین قشرهای اجتماعی هستند، اظهار داشت: اقشار ضعیف و کم درآمد در جامعه همواره در پیشگیری از بیماری‌ها بویژه بیماری‌های مربوط به دندان سهل‌انگاری داشته و با عدم مراجعه ادواری به پزشک به بیماری فرصت رشد و پیشرفت می‌دهند.

وی که در یک برنامه رادیویی صحبت می‌کرد، با اشاره به این که اقشار مرفه در جامعه همواره در پیشگیری از بیماری‌های مختلف پیش‌قدم هستند، عنوان کرد: معضلات مربوط به دندان در صورت عدم پیشگیری به بیماری ها مبدل می‌شوند که درمان آن‌ها مشمول پرداخت هزینه‌های بالا است؛ به طوری که همیشه ۹۰ درصد از این هزینه بر عهده شخص بوده و فقط ۱۰ درصد آن بر عهده دولت قرار می‌گیرد.

دکتر حمید صمدزاده، رئیس اداره بهداشت دهان و دندان وزارت بهداشت نیز در خصوص سیاست‌گذاری‌های بیمه‌های کلان در کشور، گفت: متاسفانه سیاست‌های صورت گرفته در حوزه صنعت بیمه‌های کلان در کشور با توجه به اهمیت این موضوع در بین مردم از تراز مطلوبی برخوردار نیست.

وی همچنین در ادامه افزود: کشیدن دندان آخرین و کم هزینه‌ترین راه برای درمان دندان است، در حالی که بیمه‌های ایرانی با سیاست‌گذاری‌های بیمه‌ای این آخرین راه را به عنوان اولین راه به افراد نشان می‌دهند.

رئیس اداره بهداشت دهان و دندان وزارت بهداشت در خصوص سیاست‌های مطلوب در حوزه بیمه‌های کلان، اظهار داشت: فرهنگ عمومی درمان و سیاست‌های بیمه‌های کلان باید به گونه‌ای باشد تا افراد بیش از درمان به فکر پیشگیری از بیماری‌ها باشند.

وی با بیان این که سیاست‌گذاری‌های صنعت بیمه کلان نیاز به اصلاح دارد، عنوان کرد: بخشی از پولی که شرکت‌های بیمه از بیمه‌شدگان دریافت می‌کنند باید صرف ارائه خدمات دندان و دهان شود، در حالی که بسیاری از شرکت‌های بیمه این موضوع را در ارائه خدمات در نظر نمی‌گیرند.

دریافت و انتشار:نیوشا یعقوبی

700/701

کد خبر: 778910

وب گردی

وب گردی