راه اندازی نخستین خط تولید کره لاکتیکی در کشور

مدیرعامل صنایع لبنی پاک گفت: با راه اندازی نخستین خط تولید کره لاکتیکی در دومین مجموعه لبنی کشور ، سالانه 7 هزار تن کره به روش مدرن و روز دنیا در شرکت لبنیات پاستوریزه پاک تولید می شود .

به گزارش ایسکانیوز؛ علیرضا سجادی در حاشیه مراسم بهره برداری از این خط تولید با بیان اینکه پاک نخستین برند تولید لبنیات در کشور است افزود : باتوجه به مصرف سالانه 600 هزار تن کره در سال های اخیر، بزرگ ترین مشکل ما در سال 91باتوجه به مشکلات ارزی و انتقال پول تهیه و واردات کره به کشور بود .

وی گفت : خط تولید کره لاکتیکی زمانی خریداری شد که قیمت جهانی کره تنی 2700 یورو بود و در سال های اخیر با ارائه مشوق های صادراتی و کمک به دامداران برای تولید شیر همچنین صادرات شیرخشک رونق گرفت .

سجادی افزود : حدود 9 میلیارد تومان صرف خرید این خط تولید و در مجموع 50 میلیارد تومان برای این مجموعه هزینه شده است که با راه اندازی آن سالانه از خروج 35 میلیون یورو ارز از کشور جلوگیری می شود .

وی با بیان اینکه امسال 9 شرکت لبنی فرصت صادرات به بازار روسیه را پیدا کردندگفت: ایران با دراختیار داشتن تولید یک درصد از شیر دنیا ، در ردیف 2 تا 3 کشور واردکننده کره خام قرار دارد و درصورت تامین شیر خام مورد نیاز امکان تامین نیاز داخلی وجود دارد.

402

کد خبر: 778952

وب گردی

وب گردی