ام‌وی‌ام 110s در برابر پژو 206 تیپ 5 دست‌دوم

مدیران‌خودرو در حال حاضر شرایط فروش جدیدی را برای MVM 110ss منتشر نکرده ‌اما با این حال این خودرو در بازار حدودا 32 میلیون تومان قیمت‌گذاری می‌شود. این در حالی است که شما با چنین بودجه‌ای قادر به خریداری 206 تیپ 5 مدل 1393-1394 با کارکرد نسبتا پایین خواهید بود.

به گزارش ایسکانیوز؛ خودروهای سایز کوچک و به‌ویژه نمونه‌های ‌هاچ‌بک یکی از بهترین راهکارها برای رهایی از برخی دردسرهای ترافیک‌های شهری، به ویژه در شهرهای بزرگی مثل تهران است. نیاز به فضای جاپارک کوچک، جمع‌و‌جور و چابک‌بودن برای کنترل در مسیرهای شلوغ و... از جمله پوئن‌های مثبتی است که اینگونه خودروهای کوچک به شما می‌بخشند. اما در بازار محدود کشورمان و به ویژه در بازه‌های قیمتی کمتر از ۵۰ میلیون تومان که محصولات تولید داخل پیش روی شما قرار می‌گیرند، تنوع زیادی در این بخش نداریم.

به گزارش پدال نیوز، MVM 110S در حال حاضر کوچک‌ترین خودروی ارزانی است که می‌توان در بازار کشور خرید ولی با وجود قیمت بیش از 30 میلیون تومانی این خودرو برای نمونه صفر‌کیلومتر مدل 1396، گزینه‌های دیگری همچون 206 تیپ 5 خوشنام نیز در بازار دست دوم پیش روی شما قرار می‌گیرد!

کوچک و کوچک‌تر
به طور کلی MVM 110S یا همان Chery QQ چینی‌ها از نظر ابعاد در یک کلاس متفاوت از 2066 قرار می‌گیرد اما این کوچولوی 3.5 متری در عمل تنها حدود 30 سانتی‌متر کوتاه‌تر (از نظر طول) از 206‌ هاچ‌بک است. فرزند کوچک مدیران خودرو ظاهری مدرن‌تر نسبت به نسخه پیشین 110 دارد اما هنوز هم حداقل در بازار ایران نمی‌تواند 206 پرطرفدار را مغلوب خود کند. هرچند که به نظر می‌رسد ظاهر فانتزی 110s هم چندان کم‌طرفدار نیست! استایل تخم‌مرغی‌مانند همراه با چراغ‌های گرد جلو هنوز هم یادآور دوو ماتیز است ولی این خودرو در بخش عقب اندکی نوآورانه‌تر طراحی شده و هرچند که درب صندوق شیشه‌ای کوچک آن دسترسی شما را به محفظه بار نه‌چندان وسیعش اندکی محدود می‌کند، نمای عقب 110s شما را به یاد خودروهای پاک و مدرن می‌اندازد. در مقابل 206 هم طی تمام این سال‌ها دستخوش تغییرات چندان زیادی نشده است و هنوز با همان ظاهر اولیه به بازار عرضه می‌شود.

فضای محدود کابین
فضای داخلی 110s نیز کمی جذاب‌تر و مدرن‌تر از 1100 پیشین طراحی شده است. اما هنوز هم ضعف کیفیت متریال به کار رفته در داخل کابین این خودرو حس می‌شود و داشبورد پف کرده به همراه غربیلک نسبتا بزرگ، اندکی از فضای داخلی را اشغال می‌کند. خصوصا اگر قد بلندی داشته باشید این موضوع برای شما ملموس‌تر خواهد بود. اما نکته‌های جالبی مثل لچکی‌های شیشه‌های طرفین، کیلومتر‌شمار دیجیتالی و... چندی از نکات سرگرم‌کننده این خودرو هستند. 110s در دو تیپ کامفورت و لاکچری به بازار کشورمان عرضه شده ‌که نمونه کامفورت از قفل مرکزی، رینگ فولادی، فرمان هیدرولیک، بالابر شیشه هر چهار درب، سیستم تهویه مطبوع با سلکتورهای دستی، چراغ دید روز و مه‌شکن جلو و عقب بهره می‌برد. این در حالی است که تیپ لاکچری علاوه بر امکانات کامفورت، آینه‌های جانبی برقی، سنسور پارک، رینگ آلومینومی، گرمکن شیشه عقب و برف‌پاک‌کن شیشه عقب را به شما ارائه می‌کند. اما در مقابل 206 تیپ 5 که در نمونه‌های اخیر از متریال در بخش داخلی از متریال کم‌کیفیت‌تری بهره می‌برد، همراه با امکاناتی همچون بالابر برقی هر چهار شیشه، تنظیم برقی آینه‌های جانبی، سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک، سیستم تنظیم سرعت برف‌پاک‌کن همراه با سرعت خودرو، چراغ نقشه‌خوان، قابلیت تنظیم ارتفاع نور خودرو از داخل کابین، پشت سری‌های صندلی عقب همراه با قابلیت تنظیم ارتفاع و... به بازار عرضه می‌شود. به طور کلی 206 ارگونومی و فضای داخلی مناسب‌تری نسبت به 110s دارد و به همین دلیل حس رانندگی بهتری به شما القا می‌کند.

یک اختلاف خیلی ملموس!
اما فاحش‌ترین تفاوت این دو خودرو در بخش فنی آنها هویدا می‌شود؛ آنجا که کوچولوی چینی از پیشرانه 33 سیلندر 12سوپاپ با نهایت قدرت 68 اسب بخار بهره می‌برد و ذاتا یک خودروی کاملا شهری و اقتصادی محسوب می‌شود. اما در مقابل پژو 206 تیپ 5 با بهره‌گیری از پیشرانه 4 سیلندر 1.6 لیتری 16 سوپاپ مشهور به TU5 قدرتی بسیار بیشتر از 110s یعنی 110 اسب بخار را به شما ارائه می‌کند.
همچنین در بخش گشتاور نیز عدد 142 نیوتن‌متر در برابر 93 نیوتن‌متر MVMM قرار می‌گیرد که باز هم اختلاف فاحشی را با توجه به جعبه دنده 5 سرعته دستی برای هر دو خودرو خواهیم داشت. در واقع 206 تیپ 5 شتاب صفر تا صدی کمتر از 10 ثانیه ثبت می‌کند و این در حالی است که این عدد برای 110s با وجود وزن کمتر به بیش از 11 ثانیه می‌رسد. اما در مقابل توجه داشته باشید که این چینی 3 سیلندر مصرف سوخت ترکیبی 4.2 لیتر در هر 100 کیلومتر را به شما ارائه می‌کند و این در حالی است که تیپ5 با وجود قدرت بیشتر، عدد 6.4 لیتر را به ثبت می‌رساند.
ترمزهای ضدقفل همراه با سیستم توزیع نیروی ترمز در هر دو خودرو مشترک است اما تیپ55 از ترمز دیسکی در هر چهار چرخ همراه با EBA چهارگانه و دیسک‌های خنک‌شونده استفاده می‌کند.

دریافت کننده: نازنین میرزایی/ انتشاردهنده:نقاشی

402

کد خبر: 779000

وب گردی

وب گردی