بیانیه جهانگیری در واکنش به ادامه اظهارات علیه دولت به بهانه سند ۲۰۳۰

معاون اول رئیس‌جمهور در واکنش به ادامه دروغ‌پردازی‌ها علیه دولت به بهانه سند ۲۰۳۰، بیانیه‌ای صادر و تأکید کرد: مطالب هنجارشکنانه‌ای که درخصوص سند ۲۰۳۰ منتشر شده، کذب محض و مصداق بارز اشاعه فحشا و بهتان به نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است.

به گزارش ایسکانیوز، بیانیه اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس‌جمهور به شرح زیر صادر شد:

«بسم الله الرحمن الرحیم

ملت شریف ایران

با سلام و تحیت،

در آستانه برگزاری انتخابات دوازدهمین دوره ریاست جمهوری بعنوان یک رویداد حساس، مهم و تاریخی که مردم شریف و متدین ایران اسلامی خود را برای رفتن به پای صندوق های رای آماده می کنند به بهانه «چارچوب اقدام آموزش ۲۰۳۰» یونسکو عده ای شایعات گسترده و به شدت نادرستی را در سطح جامعه متدین و غیرتمند کشور گسترش داده اند که تبعات و مخاطرات غیر قابل جبرانی را برای نظام و سرمایه اجتماعی کشور در پی خواهد داشت.

به دنبال بیانات ارزشمند و حکیمانه مقام معظم رهبری در تاریخ ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۶، ریاست جمهور به وزرای آموزش و پرورش ، علوم تحقیقات و فناوری و امور خارجه ماموریت داد که گزارش جامعی از سیر موضوع ارائه نمایند. این گزارش به محضر مقام معظم رهبری تقدیم شد و اینک لازم می دانم برای جلوگیری از ادامه شایعات مسموم و اقدامات مخرب که بر پایه اطلاعات مجعول و غلط استوار است به آگاهی ملت شریف ایران برسانم که «چارچوب اقدام آموزش ۲۰۳۰» یونسکو نه تنها توسط ایران بلکه توسط هیچ کشوری امضاء نشده است و در متن آن بر این اصل که اجرای آن نبایستی به اولویتها، ارزشها و سیاستهای کشورها خدشه ای وارد کند تصریح شده است . علاوه بر آن ، اعلام شرط و تحفظ وزیر وقت آموزش و پرورش مبنی بر اینکه "جمهوری اسلامی ایران خود را متعهد به بخش هایی از «چارچوب اقدام آموزش ۲۰۳۰» که به هر شکلی در تعارض با مقررات و اولویت های ملی، باورهای دینی و ارزش های فرهنگی و اعتقادات جامعه ایرانی تفسیر و تعبیر شوند، نمی داند" در اسناد یونسکو ثبت شده است. بنابر این طرح شایعات مخرب نادرست و متهم ساختن دولت در این باره جز با اهداف سیاسی و تخریب دولت قابل توجیه نیست.

همچنین لازم به ذکر است که تا کنون هیچ کتاب، جزوه و یا مطلب آموزشی در زمینه هایی که کمترین تعارضی با آموزه های اسلامی و یا دیدگاه ها و مقررات جمهوری اسلامی ایران داشته باشد در نظام آموزشی کشور وارد نشده است و هرگز نخواهد شد. مطالب هنجارشکنانه ای که متأسفانه در فضای مجازی و در برخی تبلیغات توزیع گردیده نه تنها وارد نظام آموزشی کشور نشده بلکه حتی هیچگاه در کشور اجازه نشر نیز نیافته اند و استفاده از آنها برای جریحه دار کردن احساسات مذهبی مردم شریف و متدین ایران ، مصداق بارز اشاعه فحشا و بهتان به کشور و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران، توهین به معلمان متعهد و آموزش و پرورش کشور و تشویش اذهان عمومی است. بی شک مردم آگاه و هوشیار ایران اسلامی ، با درایت و آگاهی خود این گونه اقدامات را بلا اثر نموده و اجازه نخواهند داد گروهی اقلیت برای منافع خاص خود ، دستاوردهای این ملت بزرگ را خدشه دار نمایند.

اسحاق جهانگیری

معاون اول رئیس‌جمهور»

خبرنگار و منتشرکننده: راضیه فراهانی

کد خبر: 779062

وب گردی

وب گردی