اجاره 50 واگن نو از شرکت های اروپایی

مدیرعامل شرکت حمل و نقل ریلی رجا گفت: این شرکت برای توسعه ناوگان ریلی در نظر دارد 50 واگن مسافری نو را از شرکت های معتبر اروپایی اجاره کند.

«محمد رجبی» در حاشیه پنجمین نمایشگاه بین المللی حمل و نقل ریلی در جمع خبرنگاران افزود: قرار است این 50 واگن مسافری در مسیرهای مختلف ریلی کشور استفاده شود و در صورت امکان در پایان مدت اجاره آنها را خریداری کنیم.
وی اضافه کرد: شرکت رجا خرید 120 واگن مسافری را در دستور کار خود قرار داد که نخستین سری آن عید امسال به این شرکت تحویل شد و پیش بینی می کنیم امسال در مجموع 45 واگن دیگر نیز به مجموعه وارد شود.
رجبی ادامه داد: از این 45 واگن قرار است 20 واگن آن تا پیش از آغاز سفرهای تابستانی به رجا تحویل شود.
وی یادآوری کرد: در سال های گذشته که رجا یکی از شرکت های تابع راه آهن بود مقرر شد 50 ریل باس برای این شرکت خریداری شود اما با واگذاری رجا به تامین اجتماعی این 50 ریل باس را راه آهن می خرد و در اختیار شرکت های ریلی قرار می دهد.
مدیرعامل شرکت حمل و نقل ریلی رجا گفت: پارسال 39 درصد بلیت ها به صورت غیرحضوری به مسافران عرضه شد و تلاش داریم این رقم را به 50 درصد افزایش دهیم.
رجبی بیان داشت: رجا با هدف توسعه گردشگری با قطارهای مسافری هر پنجشنبه یک قطار مسافری از تهران به طرف سوادکوه دارد که و همان روز نیز به تهران باز می گردد.
به گفته وی، شرکت رجا یک شرکت اقتصادی وابسته به تامین اجتماعی است که باید هزینه های جاری خود را تامین کند، بنابراین تردد قطارهای حومه ای در اطراف کلانشهرها با قیمت کم برای آن صرفه اقتصادی ندارد اما با مساعدت وزیران راه و شهرسازی و تعاون، کار و رفاه اجتماعی برای جبران هزینه های قطارهای حومه ای رجا و توسعه قطارهای حومه ای در برنامه بودجه سال 1397ردیف اختصاصی در نظر گرفته شود.
رجبی گفت: در برنامه جدید رجا به استفاده از بسته های سفری بویژه رزرو هتل و استفاده از wifi در قطارها توجه شده و بزودی سرویس های اینترنتی داخل قطارها به نشانی raja.com قابل دسترسی خواهد بود.
به گزارش روابط عمومی رجا، پنجمین نمایشگاه بین المللی حمل و نقل ریلی، صنایع، تجهیزات و خدمات وابسته با هدف توسعه و تقویت زیربناهای حمل و نقل ریلی بیست و پنجم اردیبهشت ماه آغاز به کار کرد.
@rajarailtransportationc

خبرنگار: نازنین میرزایی/ انتشاردهنده:

402

کد خبر: 779250

وب گردی

وب گردی