انتشار نخستین جزئیات رسمی بی ام و M5 مدل 2018

 بالاخره پس از ماه ها بحث و گمانه زنی، بی ام و نخستین جزئیات رسمی در مورد خودروی M5 مدل 20188 را منتشر کرد.

به گزارش ایسکانیوز، این خودرو که از آن با عنوان "جذاب ترین و های پرفورمنس ترین سدان" ساخته شده توسط شاخه M شرکت بی ام و یاد می شود، نیروی خود را از یک موتور 4.4 لیتری TwinPowerهشت سیلندر V شکل با 592 اسب بخار نیرو و بیش از 700 نیوتن متر گشتاور تامین می کند. این موتور به یک گیربکس هشت دنده M استپ ترونیک متصل شده که خودرو را قادر می سازد تا در کمتر از 3.5 ثانیه سرعت خود را از صفر به صد کیلومتر بر ساعت افزایش دهد.

همان طور که انتظار می رفت، M5 جدید به سیستم چهار چرخ پیشران M xDrive مجهز شده است. این سیستم ویژه از یک واحد هوش مرکزی استفاده می کند که کنترل یکپارچه دینامیک طولی و عرضی را ارائه می نماید. فرانک ون میل، مدیرعامل شاخه بی ام و M می گوید این قابلیت M5 را قادر می سازد تا شتاب و دقت یک خودروی دیفرانسیل عقب و قدرت و کشش قوی یک خودروی دو دیفرانسیل را یک جا داشته باشد.

بیشتر مواقع خودروی دیفرانسیل عقب باقی خواهد ماند و فقط در مواقع ضروری نیرو به چرخ های جلو ارسال خواهد شد. این سیستم 4 چرخ پیشران همچنین سه حالت رانندگی مختلف خواهد داشت که شامل موارد زیر می شود: 2WD، 4WD و 4WD اسپرت. همان طور که احتمالا تاکنون حدس زده اید، حالت 2WD سیستم 4 چرخ پیش ران را غیر فعال کرده و خودرو را به یک مدل کلاسیک دیفرانسیل عقب تبدیل می کند.

در کنار سیستم دو دیفرانسیل پر زرق و برق جدید، M5 دیفرانسیل Active M را نیز داراست که نیروی موتور را بین چرخ های عقب تقسیم می کند. بی ام و می گوید این موضوع موجب تقویت کشش، چابکی و پایداری هندلینگ خودرو زمانی که در حالت بسیار اسپرت رانده شود خواهد شد.

کابین خودرو تفاوت چندانی با مدل استاندارد سری 5 ندارد ولی M5 به مواردی مانند دسته دنده جدید و فرمان اسپرت M با دکمه های قابل تنظیم و سفارشی مجهز شده است. مواردی مانند سیستم HUD جدید، قابلیت های بیشتر سیستم ناوبری و فضای دید 70 درصد بزرگ تر نیز در این خودروی جدید ارائه شده است.

بی ام و M5 جدید اواخر سال جاری میلادی معرفی خواهد شد، طی ماه های آتی، قطعا با جزئیات بیشتری از این مدل قدرتمند آشنا خواهیم شد.

دریافت کننده: رویا ذوالفقاری انتشاردهنده:

کد خبر: 779272

وب گردی

وب گردی