پرونده ارتباط فلین و روسیه پیچیده‌تر شده است

پرونده مایکل فلین که پیش از این به علت ارتباط با روس ها از سمت خود در کابینه ترامپ استعفا داده بود کماکان در جریان است و روز به روز ابعاد جدیدی از ارتباط او با روس ها آشکار می شود.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از سی‌ان‌ان، مقامات روسی ادعا می کنند در دوران انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، از طریق مایکل فلین با کمپین انتخاباتی دونالد ترامپ در ارتباط بوده اند.

مکالمات فلین و روس ها عمیقا باعث نگرانی سازمان های اطلاعاتی آمریکا شده است. اتفاقاتی رخ داده که نشان از تلاش روس ها برای تبدیل کردن مایکل فلین به مشاور دولت ترامپ و دولت اوباما است. علاوه بر این افشا شدن استفاده از شنود توسط مایکل فلین کار را پیچیده تر کرده است.

مشاور سابق اوباما می گوید: این یک زنگ خطر بود. روس ها طوری از او سخن می گویند که واقعا نگران کننده است. ماجرای فلین یک تهدید بالقوه برای آمریکا محسوب می شود.

منابع اطلاعات گفته اند مایکل فلین متحد روس ها بوده است و او در سال 2016 در هنگام تماس با سرگئی کیسلیاک گرفتار شد. او پیش از این به عنوان مشاور امنیت ملی دونالد ترامپ منصوب شده بود.

وکیل فلین پیش از این گفته بود: هیچ مدرکی دال بر وجود تبانی بین او و روس ها وجود ندارد. کسانی که این موضوع را پیش کشیدند تنها به دنبال منحرف کردن رئیس جمهور هستند. بگذارید آمریکا را امن نگه داریم.

فلین که به عنوان یک پدیده نوظهور در آمریکا محسوب می شد قطعا یک مهره اصلی بوده است. از طرفی او لابی ترکیه در آمریکا نیز محسوب می شود و 530000 دلار بابت این موضوع دریافت می کرده است.

یکی از نگرانی های جدی دولت اوباما نیز، ارتباط میان کیسلیاک و روس ها بوده است. در نهایت تصویب تحریم هایی علیه این کشور توسط دولت اوباما تبدیل به سیلی محکمی بر روس ها شد. دولت ترامپ نیز فلین را وادار به استفعا کرد. پوتین در اظهارنظری گفت قصد انتقام گیری از دولت آمریکا ندارد.

ارتباط فلین و کیسلیاک به چهار سال قبل باز می گردد. این ارتباط با دیدار این دو در سال 2013 آغاز شد. دیداری که طی یک سفر رسمی به روسیه انجام پذیرفت.

در سال 2015 این دو در جشنی برای تلویزیون rt شرکت داشتند. در این مراسم از سوی ولادیمیر پوتین مبلغ 450000 دلار به مایکل فلین پرداخت شد که امری نامعقول محسوب می شود.

در همین سال چشم اندازی مثبتی در روابط فلین و روسیه توسط بعضی از مقامات پیشبینی شد.

اما دونالد ترامپ با عصبانیت این موضوعات را تکذیب و محکوم کرده است. به تعبیری او در وفاداری خود به مایکل فلین ثابت قدم مانده است.

او پیش از این در یادداشتی مفصل از جیمز کومی خواسته بود این پرونده را رها کند.

مترجم: مجتبی اسماعیلی/تاییدکننده: سرلک

کد خبر: 779415

وب گردی

وب گردی