ترامپ وارد عربستان شد

دونالد ترامپ امروز (شنبه) در اولین سفر خارجی خود از زمان آغاز ریاست جمهوری‌اش وارد عربستان شد و مورد استقبال رسمی ملک سلمان بن عبدالعزیز قرار گرفت.

به گزارش ایسکانیوز، به نقل از شبکه اسکای نیوز عربی، قرار است دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا امروز با سلمان بن عبدالعزیز، پادشاه عربستان دیدارهایی را درباره تقویت روابط دوجانبه در عرصه‌های سیاس و اقتصاد، فرهنگی و امنیتی برگزار کند.

ترامپ هم‌چنین در نشست دیگری روز یکشنبه با رهبران کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس درباره تهدیدهای پیرامون امنیت و ثبات منطقه و تلاش برای ایجاد روابط تجاری میان کشورهای عضو خلیج فارس با آمریکا گفت‌وگو می‌کند.

علاوه بر این ترامپ در نشست سران کشورهای عربی و اسلامی که روز یکشنبه درباره راه‌های ایجاد شراکت امنیتی قوی‌تر و کارآمدتر در "مبارزه با تروریسم" و تهدیدهای بین‌المللی است، شرکت می‌کند.

این نشست با حضور 55 رهبر و مسئول از کشورهای عربی و اسلامی برگزار می‌شود.

از دیگر برنامه‌های روز یکشنبه سفر ترامپ به عربستان افتتاح مرکز جهانی مبارزه با تفکر رادیکالی به عنوان موسسه‌ای در مبارزه با تندروی است.

همچنین مرکز مطالعات و پژوهش‌های اسلامی ملک فیصل نیز کنفرانسی را در ریاض برای مبارزه با تندروی برگزار می‌کند. در این کنفرانس نخبگانی از پژوهشگران و مراکز مطالعات هدفمند با هدف حمایت از ائتلاف اسلامی نظامی مبارزه با تروریسم مشارکت خواهند کرد.

منبع: ایسنا

305/300

کد خبر: 779433

وب گردی

وب گردی