چرا تنها پردیس سینمایی شرق تهران افتتاح نمی شود؟

6 سال پس از آغاز ساخت تنها پردیس سینمایی شرق تهران، زمان افتتاح این پروژه هنوز مشخص نیست.

به گزارش ایسکانیوز، چند سالی است که پردیس های سینمایی به رشد مخاطبان سینما کمک کرده اند. سینما در ایران مثل گذشته فقط یک سالن برای نمایش فیلم نیست بلکه درحال حاضر و با وجود پردیس های سینمایی، ساختمان سینماها تبدیل به مراکز خرید، شهر بازی و رستوران هم شده است که همین موضوع باعث شد تا سینما به سالنی چند منظوره تبدیل شود که مردم در آن فیلم ببینند، خرید کنند و غذا بخورند.
جواد نوروزبیگی در گفت و گویی با ایسکانیوز درباره سالن های استاندارد و تاثیر آن بر استقبال مخاطبان، گفت: طی چند سال اخیر سالن های نسبتا مناسب و زیادی احداث شد و سالن های قدیمی نیز تجهیز و بازسازی شده اند که فضای مناسبی برای مخاطب هنر هفتم به وجود آورده اند.
وی با بیان اینکه سالن های جدید دیگر نیز بزودی به سینما ایران اضافه خواهد شد، ادامه داد: این خبر خوبی برای فیلمسازان است زیرا در میان مردم ظرفیت سینما رفتن وجود دارد اما به دلایل مختلفی از جمله کمبود سالن سینما آنها ترجیح می دهند از سرگرمی دیگری استفاده کنند.

شاید یکی از دلایلی تاسیس مراکز خرید در سینماها این است که مردم بیش از آنکه به سینما بروند خرید می کنند و همین دلیلی است تا به بهانه خرید مردم را به سینماها کشاند و سینما در سبد فرهنگی خانواده پر رنگ تر شود.
موضوعی که اما در مورد پردیس های سینمایی نگران کننده است عدم پراکندگی عادلانه آنها در سطح شهر تهران است.
در حال حاضر پردیس های سینمایی ملت، آزادی، سمرقند، چارسو، راگا، تماشا، کورش، زندگی، رازی، کیان و مگا مال در تهران فعالیت می کنند. پردیس هایی که به طور عمده در مناطق غرب، مرکزی و جنوب تهران هستند و ساکنین منطقه شرق تهران از داشتن یک پردیس سینمایی بی بهره اند.
نگاهی به سینماهایی که در سال های اخیر در تهران ساخته شده است نشان می دهد که غرب و جنوب تهران سهم بیشتری از پردیس ها دارند؛ پردیس های کورش، مگامال، زندگی و سمرقند در مناطق غربی تهران ساخته شده اند.
سمرقند، راگا، تماشا، رازی و کیان هم در جنوب تهران واقع شده اند. پردیس های ملت و آزادی در مناطق شمالی تهران هستند و چارسو، تنها پردیس مرکزی تهران است.

با توجه به استقبال مردم از سینماها و به خصوص پردیس های سینمایی در سال های اخیر اما همچنان هیچ سینمای مدرنی در شرق تهران ساخته نشده است. مراسم کلنگ زنی پردیس سینمایی «باران» اردیبهشت سال 90 با حضور عزت الله انتظامی برگزار شد که از آن زمان تا کنون 5 سال می گذرد و هنوز مشخص نیست این پروژه چه زمانی به بهره برداری خواهد رسید.

دی ماه سال 93، محمد آراسته، رئیس اداره سرمایه گذاری و مشارکت های مردمی شهرداری منطقه 4 تهراندرباره احداث نخستین پردیس سینمایی شرق تهران در محدوده بزرگراه شهید باقری، گفته است: پروژ‌ۀ پردیس سینمایی «باران» واقع در بزرگراه شهید باقری در2 فاز اجرا می‌شود که با مساحتی بالغ بر 2500 متر مربع شامل سینما، استخر و سالن‌های ورزشی، آمفی تئاتر ، رستوران و فضای فروشگاهی است.
قرار بر این بوده است که پردیس سینمایی «باران» سال 95 به بهره برداری برسد که تا کنون این اتفاق عملی نشده است.
در تماس تلفنی ایسکانیوز با آراسته، او گفت که مدتی است که به بخش دیگری منتقل شده است و دیگر به عنوان رئیس اداره سرمایه گذاری ومشارکت های مردمی منطقه 4 فعالیت نمی کند اما درباره دلایل تاخیر در ساخت پروژه پردیس سینمایی «باران»، گفت: یکی از دلایل کندی در روند ساخت این پروژه مشکلاتی بود که در زمان گودبرداری آن به وجود آمد و هنوز مشخص نیست که این پروژه در سال 96 افتتاح می شود یا نه.
او درباره اینکه در حال حاضر چه کسی رئیس اداره سرمایه‌گذاری و مشارکتهای مردمی منطقه 4 تهران است، گفت: محمد کریم شفیعی در این سمت فعالیت می کند و می تواند درباره روند پیشرفت پروژه توضیح دهد.

اما پیگیری ایسکانیوز برای تماس با شفیعی بی نتیجه ماند و با توجه به تصاویری که از پردیس سینمایی «باران» در سایت رسمی این پروژه سینمایی وجود دارد به نظر می رسد افتتاح این پردیس سینمایی در سال 96 امکانپذیر نباشد.

خبرنگار: رضایی/ انتشار: سلیمی

501500

کد خبر: 779484

وب گردی

وب گردی