افتخار آفرینی دانشجوی دانشگاه آزاد اسلامی واحد دزفول در مسابقه اختراعات مالزی

تیم 15 نفره نوجوانان و جوانان مخترع و مبتکر جمهوری اسلامی ایران در این دوره از مسابقات بین المللی مالزی که به دعوت فدراسیون بین المللی نخبگان و مخترعین جوان کشور صورت گرفت پنج مدال طلا، 6 مدال نقره و 2 مدال برنز کسب کرد.

به گزارش ایسکانیوز، دکتر نجف هدایت پژوهشگر و عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی دزفول تحت عنوان استاد راهنما و سرپرست آکادمیک پنج نفر از نخبگان جنوب کشور نیز در این رقابت ها نخبگان جوان را همراهی نمود.
بر اساس این گزارش محمد احمدی سیاه پوش دانشجوی کارشناسی عمران دانشگاه آزاد اسلامی واحد دزفول به همراه یاسین چمایی نژاد و حسام الدین توحیدی اصل در قالب یک تیم سه نفره در این رقابت ها حضور پیدا کردند.
در این رقابت ها این تیم سه نفره که با سرپرستی محمد احمدی سیاه پوش به میدان آمده بودند با ارائه "اختراع توالت هوشمند با قابلیت تنظیم زاویه صحیح نشستن" طی مراسمی در مرکز همایش های شهر کوالالامپور موفق به دریافت مدال طلا گردیدند، همچنین مرتضی اسکندری( دانش آموخته گروه کامپیوتر واحد دزفول) با ارائه اختراع دوچرخه پیشرفته با فناوری جدید برای راکب نیز موفق به کسب مدال طلا گردید.
ارائه اختراع سیستم پرداخت عوارض هوشمند خودروها و همچنین اختراع دستگاه تولید برق از سیستم گرمایشی خودرو اختراعات دیگری از تیم سه نفره به سرپرستی محمد احمدی سیاه پوش دانشجوی کارشناسی عمران دانشگاه آزاد اسلامی واحد دزفول بود که به 2 مدال نقره این رقابت ها دست یافت.
شایان ذکر است که محمد احمدی سیاه پوش موفق به دریافت جایزه ویژه کشور سریلانکا بابت اختراع اختراع توالت هوشمند با قابلیت تنظیم زاویه صحیح نشستن شد.
تیم مخترعان جمهوری اسلامی ایران شرکت کننده در بیست و هشتمین دوره نمایشگاه و مسابقات بین المللی اختراعات مالزی به 13 مدال طلا، نقره و برنز این دوره از مسابقات دست یافت.

داوری این نمایشگاه بین المللی را تیمی متشکل از 90 نفر از اساتید دانشگاه های مختلف کشور مالزی در حوزه های مختلف علمی بر عهده داشتند.
بیست و هشتمین نمایشگاه بین المللی فناوری، اختراع و نوآوری مالزی (ایتکس 2017) با حضور فعال گروهی از مخترعان و مبتکران جوان و نوجوان ایرانی در مرکز همایش های شهر کوالالامپور برگزار شد.

کد خبر: 779581

وب گردی

وب گردی