کامیون خودران ولوو به بهره‌برداری رسید

شرکت ولوو، پیش از دیگر برندهای جهان، فناوری خودران را به خدمت گرفته و به بهره‌برداری عملی رسانده است. محصول خودران ولوو، فعلا به عنوان یک کامیون حمل زباله کار می‌کند.

به گزارش ایسکانیوز، کمتر از ۵ سال از تلاش گسترده‌ی شرکت‌ها در راه توسعه‌ی فناوری رانندگی خودکار می‌گذرد؛ اما پیشرفت علمی این پروژه، فراتر از انتظار بوده و حالا آماده‌ی بهره‌بردای عملی شده است. به‌تازگی گروه خودروسازی ولوو در همکاری با شرکت خدمات شهری و بهداشتی رنووا، از فناوری خودران برای جمع‌آوری زباله در مناطق مسکونی استفاده کرده است.

این کامیون، به‌طور کاملا خودکار در مسیری تعیین‌شده حرکت می‌کند و با رسیدن به هر سطل زباله، عملیات مورد نیاز را انجام می‌دهد. با این حساب، تنها یک نفر به عنوان ناظر بر کار کامیون حضور دارد و به افراد بیشتر احتیاج نیست. ولوو معتقد است که این فناوری، نه‌تنها نیاز به پرسنل اضافه را کاهش می‌دهد، بلکه صدمات ناشی از کار در مجاورت کامیون و زباله‌ها، مثل مشکلات تنفسی و آسیب به زانو را به صفر می‌رساند.

از سویی دیگر، عملکرد کامیون‌های خودران، ایمن و با حداقل آلودگی و مصرف سوخت است. سنسورهای متعدد در این خودروها، نقاط کور راننده را پوشش می‌دهند و از تصادفات جلوگیری خواهند کرد. جالب است بدانید که کامیون‌های خودران ولوو، امروزه در معادن سوئد در حال آزمایش طولانی‌مدت هستند و به احتمال فراوان تا چند ماه دیگر، آماده‌ی عرضه به‌صورت تجاری خواهند بود.

دریافت کننده: رویا ذوالفقاری انتشاردهنده:

کد خبر: 779632

وب گردی

وب گردی