زمان معرفی ابرخودروی آینده فراری مشخص شد

سوپر اسپرت آینده‌ی فراری بر خلاف حدس برخی‌ها، زودتر از زمان مورد انتظار و با پیشرانه‌‌ای متفاوت از پیشرانه‌های فرمول ۱ معرفی خواهد شد.

به گزارش ایسکانیوز، فراری اعلام کرده است که هایپرکار یا همان خودروی سوپر اسپرت بعدی این کمپانی، احتمالا در زمانی حدود ۳ تا ۵ سال آینده تولید خواهد شد؛ این زمان در واقع از آنچه پیش از این انتظار می‌رفت، کمتر خواهد بود.

مایکل لیتر، مسئول بخش تکنولوژی این برند ایتالیایی، به‌تازگی در مصاحبه با سایت Autocar تأیید کرد که با وجود مبادرت کمپانی مرسدس بنز AMG به استفاده از پیشرانه‌های فرمول یک روی خودروی سوپر اسپرت جدید این برند، آن‌ها از این پیشرانه‌ها روی مدل آینده‌ی فراری استفاده نخواهند کرد. وی در این باره چنین گفته است:

وقتی که ما نقشه‌ی راه جدیدمان را برای عرصه‌ی فناوری و نوآوری‌هایمان تعیین کنیم؛ در همان هنگام، ایجاد یک جایگزین مناسب برای لافراری را بررسی خواهیم کرد.

ما قصد انجام یک کار متفاوت و متمایز داریم. خودرو آینده‌ی ما یک خودروی جاده‌ای با پیشرانه‌ی فرمول ۱ نخواهد بود؛ به این دلیل که اگر بخواهیم واقع‌بینانه به موضوع نگاه کنیم، چنین پیشرانه‌ای نیاز به دور موتور ۲۵۰۰ تا ۳۰۰۰ در حالت کار درجا خواهد داشت و دور موتور مورد نیاز آن در نهایت تا rpm ۱۶,۰۰۰ نیز خواهد رسید. روی مدل F50 از یک پیشرانه‌ی مختص فرمول ۱ استفاده شده بود؛ اما در حال حاضر واقعا نیاز است که این حالت تغییر کند.

نقشه‌ی راه جدید فراری در حدود شش ماه آینده به‌طور کامل تدوین می‌شود. بنابراین حدس من این است که با در نظر گرفتن این نقشه، چیزی حدود ۳ تا ۵ سال با ساخت و معرفی یک خودروی سوپر اسپرت جدید به‌صورت تولید محدود فاصله داشته باشیم. بخشی از برنامه‌ی ما به حصول اطمینان از این موضوع اختصاص یافته است که پیشرانه‌ی نسل بعد به‌کاررفته روی فراری جدید، بتواند قابلیت انتقال به خودروهای بعدی آن سری را نیز داشته باشد.

گفته‌های فوق به این معنی هستند که ما دست کم باید تا سال ۲۰۲۲ برای دیدن سوپر اسپرت جدید فراری و ارائه‌ی آن منتظر بمانیم. در سال ۲۰۲۲، ما حدود ۹ سال از زمان معرفی لافراری فاصله خواهیم گرفت. گفتنی است که خود لافراری نیز پس از حدود ۱۱ سال از معرفی انزو عرضه شده بود.

جدای از اینکه فراری چه مسیری برای آینده و خودروی سوپر اسپرت نسل بعدی داشته باشد، نباید خیلی از بابت تصمیم‌های پورشه و مک‌لارن برای تغییر نگران باشیم. هر دو شرکت‌ استون مارتین و مرسدس AMG نیز مشخصا در حال تلاش برای ارتقاء صنعت خودروهای سوپر اسپرت به‌سوی مرزهای جدید هستند. آن‌ها با پیشنهادات و طرح‌های خودشان در زمینه‌ی سیستم‌های هیبریدی به‌سوی این هدف حرکت کرده‌اند و مسلما فراری به هیچ عنوان نمی‌خواهد از قافله‌ی رقبای سنتی‌اش در این عرصه عقب بماند.

دریافت کننده: رویا ذوالفقاری انتشارهنده:

کد خبر: 779636

وب گردی

وب گردی