اپوزیسیون ونزوئلا دولت را به چالش کشید

۱۶۰ هزار تن از مردم ونزوئلا با شرکت در بزرگترین قدرت نمایی اپوزیسیون ونزوئلا علیه دولت، مراتب اعتراضات و نارضایتی خود را ابراز داشتند.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از خبرگزاری رویترز، در جریان این راهپیمایی صدها هزار نفری ونزوئلا در پایتخت این کشور دست‌کم ۴۶ تن زخمی شدند.

بسیاری از مردم ونزوئلا ناراضی از دولت مادورو وی را عامل اصلی کمبود موادغذایی، دارویی و افزایش تورم می‌دانند و رئیس‌جمهوری خود را به نقض حقوق بشر متهم می‌کنند.

آنها خواستار برگزاری انتخابات، آزادی تمامی زندانی‌های سیاسی، دسترسی به کمک‌های خارجی و همچنین استقلال در پارلمان تحت رهبری اپوزیسیون هستند.

راهپیمایی‌های اپوزیسیون در سراسر این کشور برگزار شد و معترضان در کاراکاس پلاکاردهایی را در دست داشتند که رویشان نوشته شده بود "دیکتاتوری بیشتر در ونزوئلا متوقف باید شود".

همچنین در شهر "سن‌کریستوبال" جوانان معترض ماسک‌پوش به سمت پلیس ضد شورش و نیروهای امنیتی سنگ پرتاب کردند و گزارش شد که دو تن از معترضان قمه در دست داشتند.

همزمان راهپیمایی توسط حامیان دولت نیکولاس مادورو، رئیس‌جمهوری ونزوئلا در کاراکاس برگزار شد و هزاران تن از حامیان وی با کلاه قرمز شعارهایی در حمایت از مادورو سردادند.

درگیری‌های اخیر در ونزوئلا باعث شد که دولت ۲۰۰۰ سرباز را مستقر کند.

معترضان می‌گویند، دولت تلاش می‌کند تا با وجود بحران اقتصادی بر قدرت خود بیفزاید.

در سراسر این کشور آمریکای جنوبی تاکنون بیش از ۲۶۰۰ معترض دستگیر شدند که بیش از یک سوم آنها همچنان در بازداشت هستند.

در هفته‌های اخیر نیز معترضان ونزوئلایی که علیه دولت کاراکاس دست به راهپیمایی زدند با نیروهای امنیتی این کشور درگیر شده و پلیس و نیروهای امنیتی برای متفرق کردن آنها از گاز اشک‌آور و گلوله‌های پلاستیکی استفاده کرده است.

انریکه کاپریلس، رهبر اپوزیسیون نیز راهپیمایی روز شنبه کاراکاس را رهبری می‌کرد در جمع حامیانش گفت: ۵۰ روز گذشته و دولت ۵۰ تن را ترور کرده است و با وجود این دوره سخت و سرکوب فراوان مقاومت همچنان ادامه دارد و ما برای ونزوئلا می‌جنگیم.

منبع: ایسنا

303/300

کد خبر: 779664

وب گردی

وب گردی