«بازار در شهر اسلامی» رونمایی می‌شود

آیین رونمایی از کتاب «بازار در شهر اسلامی؛ طراحی، فرهنگ و تاریخ» با یادی از حاج حسین‌آقا ملک برگزار می‌شود.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از روابط عمومی کتابخانه و موزه ملی ملک، موقوفه آستان قدس رضوی، آیین رونمایی کتاب «بازار در شهر اسلامی؛ طراحی، فرهنگ و تاریخ» در این کتابخانه برپا خواهد شد.
سیدمجتبی حسینی، مدیرعامل کتابخانه و موزه ملی ملک در این آیین با موضوع «یادی از حاج حسین‌آقا ملک»، به زندگی و زمانه حاج حسین آقا ملک، بنیان‌گذار و واقف کتابخانه و موزه ملی ملک می‌پردازد.
همچنین نمایش فیلم مستند چهارسوق ساخته سیروس حصاری، به همراه سخنرانی‌های «بازارهای ایران (حسین سلطان‌زاده)»، «سنت مشارکت در بازار (اکبر تقی‌زاده) و «معرفی کتاب (خیزران اسماعیل‌زاده، و حشمت انتخابی)» از دیگر برنامه‌های آیین رونمایی کتاب «بازار در شهر اسلامی؛ طراحی، فرهنگ و تاریخ» خواهد بود.
کتاب «بازار در شهر اسلامی؛ طراحی، فرهنگ و تاریخ» با گردآوری محمد قاری‌پور و ترجمه خیزران اسماعیل‌زاده منتشر شده است. این کتاب در کنار تحلیل جایگاه بازار در شهر اسلامی، بازارهای حلب، بورسا، قاهره، دمشق، کابل، استانبول، نابلس، صنعا، تهران و یزد را بازشناسانده است.
آیین رونمایی کتاب «بازار در شهر اسلامی؛ طراحی، فرهنگ و تاریخ» سه‌شنبه 2 خرداد از ساعت 15 و 30 تا ساعت 17 و 30 دقیقه به کوشش و همکاری معمارنت، نقش مانا و کتابخانه و موزه ملی ملک، در ساختمان بزرگ‌ترین موقوفه فرهنگی ایران به نشانی «میدان امام خمینی، سردر باغ ملی، خیابان ملل متحد» برگزار می‌شود.

دریافت کننده: بخشی پور/انتشار: سلیمی

502500

کد خبر: 779700

وب گردی

وب گردی