به خود می بالیم که در دانشگاه آزاد اسلامی خدمتگزاریم

حیدر داودی*

31 اردیبهشت ماه 61 نقطه عطفی در تاریخ آموزش عالی کشور است. در این روز به پیشنهاد مرحوم آیت الله هاشمی رفسنجانی و با حمایت مادی و معنوی حضرت امام (ره) یکی از شاهکارهای بزرگ فرهنگی، علمی، آموزشی، پژوهشی و... ایران اسلامی به نام دانشگاه آزاد اسلامی شکل می گیرد. دانشگاهی که امروز به برکت همان کمک مادی و معنوی امام (ره) و تلاش و پشتکار مسئولان دانشگاه به بزرگترین دانشگاه حضوری جهان تبدیل می شود.

اگر قرار باشد خدمات دانشگاه آزاد اسلامی قلمی شود در قالب دهها جلد کتاب هم نمی توان آنها را به رشته تحریر درآورد. و در این مقال فقط می توانیم به قطره ای از اقیانوس خدمتگزاری در دانشگاه اشاره کنیم.

دانشگاهی مردمی که با تاسیس واحدها و مراکز آموزشی در دورترین و محروم ترین نقاط ایران اسلامی به معنی واقعی کلمه عدالت آموزشی در کشور برقرار می کند و دورترین نقاط کشور مانند استان های برخوردار صاحب آموزش عالی می شوند و جوانان این سرزمین بدون دغدغه در کنار خانواده ها و با کمترین هزینه ها مشغول تحصیل می شوند. اگر امروز ایران اسلامی در هوا فضا، دانش هسته ای ، نانو و... حرفی برای گفتن دارد محصول همین دانشگاه ها و تلاش مراکز آموزش عالی از جمله دانشگاه آزاد اسلامی است.

و چه زیبا مقام معظم رهبری می فرمایند که "دانشگاه آزاد اسلامی یک امید برای مشتاقان تحصیلات آموزش عالی در کشور است". عبور از سد کنکور در سال های اخیر همیشه یکی از مهمترین دغدغه های خانواده های ایرانی و فرزندان آنان بوده که آرزوی ادامه تحصیل در دانشگاهها به کابوسی برای آنان تبدلی شده بود و از طرفی دولت در همه برهه ها توان فراهم کردن امکانات لازم برای سیل مشتاقان تحصیلات عالی نداشت در اینجاست که دانشگاه آزاد اسلامی این بار عظیم را بر دوش گرفته و علاوه بر جلوگیری از خروج میلیاردها دلار ارز از کشور امکان ادامه تحصیل در داخل کشور برای همه مردم ایران اسلامی فراهم می کند و آن هم با "روحیه جهادی" و "کار جهادی" و لحاظ کردن "اقتصاد مقاومتی" در همه تصمیم گیری ها چرا که اگر به نحوه تاسیس واحدها در کشور بپردازیم خواهیم دید که از یک ساختمان جاره ای و با کمترین امکانات به جایی رسیده اند که سالانه صدها مقاله معتبر علمی با دهها طرح برون دانشگاهی تولید و دهها اختراع به ثبت می رسانند و هزاران فارغ التحصیل تحویل جامعه می دهند و...

به خود می بالیم که امروز عضوی کوچک از خیلی عظیم اساتید و کارکنان دانشگاه آزاد اسلامی هستیم که به آینده سازان ایران اسلامی خدمت می کنیم و محصول دانشگاه ما تربیت نیروی مورد نیاز کشور با دو ویژگی "تعهد" و "تخصص " است. به خود می بالیم که در جایی خدمتگزار هستیم که با نفس قدسی و کمک مادی و معنوی حضرت امام (ره) شکل گرفته و رشد یافته و همیشه مورد لطف مقام معظم رهبری بوده است. به خود می بالیم که با لحاظ تولیدات علمی دانشگاه آزاد اسلامی رتبه ایران در رتبه بندی جهانی از 22 به 16 ارتقاء می یابد و با تلاش اساتید فرهیخته دانشگاه و دانشجویان مطالبه گر آن در سال 95 بیشترین تولیدات علمی در ایران توسط این دانشگاه به ثبت می رسد. و امروز تعداد دانشجویان این دانشگاه به عنوان شاهکار فرهنگی و مولد انقلاب 10 برابر تعداد دانشجویان رژیم منحوس پهلوی است.

همدلی، تلاش و کار مضاعف، مدیریت جهادی رمز موفقیت دانشگاه در سالهای گذشته بوده است و امروز این روند با شتاب بیشتر ادامه دارد. نهالی که آیت الله هاشمی با حمایت حضرت امام در سال 61 کاشتن امروز به درخت تنومندی تبدیل شده است که شاخ و برگ آن ایران اسلامی را فراگرفته است و ماوایی برای جویندگان علم و دانش در کشور است و بر ماست که علاوه بر آبیاری همیشگی این درخت تنومند از آن محافظت نماییم.

برماست که در این روز مبارک از همه کسانی که این نهال را کاشتند و از آن محافظت کردند و آن را آبیاری کردند و به درخت تنوندی تبدیل کردند تشکر کرده و قدردان زحمات آنان باشیم و به همه آنها دستمریزاد بگوییم.

نفس قدسی حضرت امام (ره) ، حمایت های مداوم مقام معظم رهبری ، تلاشهای 35 ساله مرحوم آیت الله هاشمی که پیشنهاد دهنده و موسس آن می باشند، دکتر جاسبی که گسترش کمی و کیفی این دانشگاه مدیون ایشان است، تلاش های دکتر دانشجو، دکتر میرزاده که کیفی سازی دانشگاه را پایه ریزی کردند، دکتر علی اکبر ولایتی که فصل جدیدی از خدمتگزاری در دانشگاه را پایه ریزی کرده اند با آینده ای امیدوار و دکتر نوریان که با اشراف کاملی که بر امور دارند برند سازی دانشگاه ، استقرار نظام شایسته سالاری و حمایت از دانشجویان نخبه را در دستور کار قرار دادند تا دانشگاه آزاد اسلامی به عنوان یک دانشگاه کیفی به جهانیان معرفی شود.

و اساتیدی و کارکنانی که به عشق خدمت به آینده سازان ایران اسلامی کمبودها و کاستی ها را همیشه به جان می خرند تا دانشگاه بالنده تر از گذشته به راه خود ادامه دهد.

31 اردیبهشت بر همگان مبارک باد.

*مدیر روابط عمومی واحد ایلام

کد خبر: 779732

وب گردی

وب گردی