تعامل دانشگاه آزاد اسلامی با مجلس؛  موجبات رشد و تعالی این مجموعه علمی است/گستردگی نقش دانشگاه در انتخابات

علیرضا منادی سفیدان گفت: یکی از نقاط مثبت و قوت دانشگاه آزاد اسلامی در طول سی و پنج سال گذشته تعامل خوب با مجلس بوده که این تعامل در مقاطع طولانی روندی پیوسته داشت اما متاسفانه در یک بازه زمانی این روابط ضعیف شد که نتیجه آن آسیب جدی به دانشگاه بود.

علیرضا منادی سفیدان معاون پارلمانی دانشگاه آزاد اسلامی با بیان اینکه مجلس می تواند کمک بسیار خوبی به دانشگاه ها باشد تا در مسیر اصلی خود قرار گیرند به ایسکانیوز گفت: مجلس در جهت دهی و ریل گذاری دانشگاه در مسیر اصلی خود بسیار موثر بوده و می تواند در ارتقا سطح علمی و پژوهشی مراکز آموزشی کشور نقش موثری را ایفا کند.

وی عنوان کرد: یکی از نقاط مثبت و قوت دانشگاه آزاد اسلامی در طول سی و پنج سال گذشته تعامل خوب با مجلس بوده که این تعامل در مقاطع طولانی روندی پیوسته داشت اما متاسفانه در یک بازه زمانی این روابط ضعیف شد که نتیجه آن آسیب جدی به دانشگاه بود.

وی ادامه داد: هم اکنون بعد از 35 سال از تاسیس این مجموعه علمی، جمهوری اسلامی ایران افتخار تاسیس بزرگترین دانشگاه حضوری جهان در کشور را دارد. این مجموعه علمی با دارا بودن 25 میلیون متر مکعب فضا، نزدیک به یک میلیون و 600 هزار دانشجو و حدود 6 میلیون دانش آموخته توانسته است جایگاه بسیار خوبی را در کشور داشته باشد و البته با استخدام 100 هزار نفر در سمت استاد و کارمند به ایجاد بازار اشتغال در کشور نیز کمک بسزایی کرده است.

وی افزود: یکی دیگر از موارد مهم اهمیت دانشگاه ازاد در کشور جلوگیری از خروج جوانان به خارج از کشور و در نتیجه خروج ارز است. داشگاه آزاد اسلامی با افزایش سطح تحصیلات تکمیلی توانسته ایست کمک کند تا دانشجویان ما به بهانه تحصیل در مقاطع ارشد و دکتری از کشور خارج نشوند و به این ترتیب هم گنجینه علمی ما حفظ خواهد شد و از طرف دیگر به چرخه اقتصادی لطمه ای وارد نمی شود.

وی با اشاره به این نکته که به برکت وجود دانشگاه آزاد اسلامی تعداد افراد تحصیل کرده در کشور افزایش یافته است عنوان کرد: افزایش دانش در کشور که سهم عظیمی از آن در دانشگاه آزاد تامین شده است توانسته درصد جرم و جنایت را در کشور پایین آورد. طبق آماری که از طرف زندان های کشور به دست ما رسیده است تنها دو درصد از زندانیان دارای تحصیلات دانشگاهی هستند که جرم آن ها نیز مربوط به مسائل مالی است.

وی افزود: از سوی دیگر دانشگاه آزاد اسلامی در حوزه تولید علم در پایگاه علمی وب آو ساینس رتبه 133 را در جهان دارد که اگر رتبه دانشگاه آزاد را در ارتقای این عدد نادیده بگیریم با کاهش بسیار محسوسی مواجه می شویم. این امر اعتبار بسیار بالایی به دانشگاه بخشیده و توانسته است این مجموعه علمی را به جهان معرفی کند.

رای مردم ریشه در مشورت با دانشگاهیان و فرهنگیان دارد

منادی در خصوص حضور مردم در انتخابات شورای شهر و ریاست جمهوری عنوان کرد: با توجه به شرایط فعلی کشور،رکود اقتصادی،قرارگیری در موقعیت بحرانی و غیره، ثبات دولت قبل را برای کشور خوب ارزیابی می کنم و خوشبختانه حضور حداکثری مردم در پای صندوق های رای مقبولیت نظام جمهوری اسلامی را به جهانیان نشان داد. در این میان بخش اعظمی از رونق انتخابات توسط دانشگاهیان کشور بخصوص دانشگاه آزاد اسلامی شکل گرفت. همان طور که می دانید 8 میلیون تحصیل کرده در دانشگاه آزاد مشغول به تحصیل و یا همکاری هستند که اگر این تعداد را ضرب در تعداد خانواده هایشان کنیم رقم بسیار بالایی مشارکت را خواهیم داشت.

وی ادامه داد: به علاوه بایدتوجه داشت که در هر خانواده وجود حتی یک فرد تحصیل کرده می تواند در فرهنگ ،رونق جامعه، اقتصاد و شرکت در انتخابات تاثیرگذار باشد. این افراد، باتوجه به سوادو دانش خود، خانواده را هدایت کرده تا در مسیری درست و روشن قرار بگیرند.

معاون پارلمانی دانشگاه در پایان اظهار کرد: در حال حاضر میبینیم که رای مردم ریشه در مشورت با دانشگاهیان و فرهنگیان موسسات و آموزش عالی دارد لذا در این میان نقش دانشگاه آزاد اسلامی در انتخابات غیرقابل انکار است، همچنین بخشنامه ای که از جانب دکتر نوریان رییس دانشگاه آزاد اسلامی به تمامی واحدهای دانشگاهی کشور ابلاغ شد مبتنی بر حضور همه جانبه افراد در مناظره ها و شرکت در بحث های گروهی بود که این بخشنامه دست دانشگاه ها را باز گذاشت تا نقش موثری در ایجاد یک شور انتخاباتی در کشور داشته باشند به علاوه حضور امروز مردم حکایت از رشد اجتماعی داشته که ریشه در تحصیلات عالی افراد در دانشگاه های کشور دارد.

200/202

خبرنگار: ناهید سمیعی/انتشار: آخوندی

کد خبر: 779769

وب گردی

وب گردی