آخرین وضعیت داعش در غرب موصل

رسانه جنگ عراق جدیدترین نقشه مناطق تحت کنترل داعش را در غرب موصل منتشر کرد.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از سایت شبکه سومریه نیوز، گروه رسانه جنگ عراق در بیانیه‌ای اعلام کرد، مناطق تحت کنترل داعش در غرب موصل شامل مناطق "الشفاء، الزنجلی، الصحه الاولی، باب سنجار، راس الکور، المیدان و الفاروق" است.

ارتش عراق پیش بینی کرده است که این مناطق نیز به زودی آزاد شوند.

این گروه رسانه‌ای افزود: بخشی از مناطق باب الطوب، باب جدید، باب‌ البیض همچنان تحت کنترل داعش هستند.

در این راستا عبدالامیر یارالله، فرمانده عملیات "نینوا می‌آییم" گزارش داد، نیروهای مبارزه با تروریسم روز شنبه محله الربیع در غرب موصل را آزاد کرده و پرچم عراق را بر فراز ساختمان‌های آن به اهتزاز درآوردند.

وی گفت: نیروهای پلیس فدرال، واکنش سریع و لشگر ۷۳ در تیپ ۱۵ توانستند بخش جنوبی محله ۱۷ تموز را آزاد کنند به این ترتیب منطقه ۱۷ تموز به طور کامل آزاد شد.

نیروهای امنیتی عراق هفت ماه است که وارد درگیری‌های شدید در استان نینوا شده‌اند و طی این مدت پیروزی‌های متعدد را نیز رقم زده‌اند.

این در حالی است که نیروهای حشد شعبی نیز وارد درگیری‌های شدید در منطقه القیروان برای روشن شدن تکلیف شهرهای صحرایی استان نینوا در نزدیکی مرزهای عراق و سوریه شده‌اند تا راه‌های ارتباطی داعش را از سمت سوریه ببندند. در حالی که شهر تلعفر به لحاظ نظامی سقوط کرده و نیروهای حشد شعبی و ارتش عراق از تمامی اطراف آن را محاصره کرده‌اند.

منبع: ایسنا

306/300

کد خبر: 779796

وب گردی

وب گردی