بررسی مکانیسم جدیدی برای طراحی واکنش های پراهمیت در صنایع داروسازی

محققان دانشگاه آزاد اسلامی موفق به بررسی مکانیسم جدیدی شده اند که در بسیاری از صنایع از قبیل صنایع داروسازی اهمیت فوق العاده ای دارد. مکانیسم ارائه شده می تواند ایده های نوینی برای طراحی واکنش های پر اهمیت فراهم کند.

به گزارش ایسکانیوز، علیرضا آریا فر پژوهشگر دانشگاه آزاد اسلامی درخصوص رساله دکترای خود گفت: این مقاله حاصل از پروژه یکی از دانشجویان کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکزی (امین حسین بگی) است که در ادامه توسط دو دانشجوی کارشناسی ارشد دیگر (حسین قاری و یوسف خالدی) تکمیل شده است.

وی افزود: این پروژه در آذر ماه سال 1392 آغاز و در مهر ماه سال 1395 تکمیل و منتشر شد. این مقاله با همکاری برجسته ترین محققان دنیا، پروفسور برایان یتس از دانشگاه تاسمانیا (استرالیا) و پروفسور استفان هشمی از دانشگاه هایدربرگ (آلمان) به اتمام رسیده است.

آریا فر درباره کاربردهای مکانیسم بررسی شده در رساله دکترای خود گفت: این پروژه به بررسی مکانیسم جدیدی برای تهیه انواع ترکیبات آلی که توسط کاتالیزور طلا تسریع می شود می پردازد.

وی خاطر نشان کرد: تهیه این گونه ها در بسیاری از صنایع از قبیل صنایع داروسازی اهمیت فوق العاده ای دارد. مکانیسم ارائه شده می تواند ایده های نوینی برای طراحی واکنش های پر اهمیت فراهم کند.

200/202

دریافت کننده: ناهید سمیعی/انتشار:آخوندی

کد خبر: 779846

وب گردی

وب گردی