خشایار اعتمادی: 6 یا 7 نفر حاکم به سرنوشت موسیقی مملکت هستند/مشکلات را ریشه ای حل کنیم

خشایار اعتمادی گفت: 6 یا 7 نفر حاکم بر سرنوشت موسیقی مملکت هستند. این انحصار باید شکسته شود تا عرصه برای حضور کل افراد در حوزه موسیقی فراهم شود در غیر اینصورت نه تنها به بخش خصوصی آسیب خواهد خورد بلکه دامنگیر دولت هم می شود.

خشایار اعتمادی در گفت و گو با ایسکانیوز درخصوص اقدامات دولت یازدهم در حوزه موسیقی گفت: در دولت یازدهم شاهد تکثر در مجوزها و کنسرت ها و همچنین تکثر آلبوم ها بودیم, خواننده ها و شاعرانی که مشکلاتی داشتند توانستند با همراهی دولت مجوز بگیرند.

وی افزود: من با توجه به اینکه جزو اولین کسانی بودم که وارد موسیقی پاپ شدم و از اول همراه با این موسیقی بودم می توانم این را بگویم که با توجه به موانع و عناد های موجود برای برگزاری کنسرت ها و آلبوم ها, دولت یازدهم توانست این موانع و عناد ها را به حداقل برساند. حضور هنرمندان در صحنه های بین الملل و همینطور حضور هنرمندان بین المللی در کشور را می توان از نقاط قوت دولت یازدهم دانست.

این خواننده اضافه کرد: در مورد ارکستر سمفونیک با توجه به اینکه ارکستر سمفونیک هر کشور نشان دهنده اقتدار آن کشور است, می توان اذعان داشت مشکلات رو به بهبود هست.

این خواننده با اشاره به مشکلات بخش خصوصی در این حوزه گفت: بزرگترین معضل بخشی از بخش خصوصی است که این بخش با توجه به ارتباطی که ممکن است با بدنه دولت داشته باشد یک حالت انحصاری را در بخش اقتصادی موسیقی دارند, یعنی 6 یا 7 نفر حاکم به سرنوشت موسیقی مملکت هستند. این انحصار باید شکسته شود تا عرصه برای حضور کل افراد در حوزه موسیقی فراهم شود در غیر اینصورت نه تنها به بخش خصوصی آسیب خواهد خورد بلکه دامنگیر دولت هم می شود.

اعتمادی ادامه داد: برای رفع این مشکل از دولت جدید می خواهم که چه با حضور آقای صالحی امیری و یا هر فر دیگر منتخب دولت, برای انتخاب اعضای وزارت و مدیران یک نگاه هوشمندانه و آگاهانه تر داشته باشند و نظارت آن ها به بدنه معاونت هنری و دفتر موسیقی بیشتر باشد. معتقدم که دولت یازدهم وارث مشکلاتی بود از جمله مشکلات اقتصادی که تاثیر فراوانی بر روی موسیقی داشت و در دولت یازدهم تلاش بیشتر برای رفع مشکلات قبل و زیر ساختی بوده و نمی توانستیم انتظار معجزه داشته باشیم.

وی در پایان خاطرنشان کرد: در حال حاضر از دولت دوازدهم انتظار می رود که با تعامل و همفکری و هم راهی و نقد سازنده سعی کنیم مشکلات را ریشه ای حل کنیم و برای این منظور باید کنار دولت ایستاد و با حمایت از خواسته ها، بستر همکاری و همفکری و تعامل را مهیا کرد.

خبرنگار: پریسا مستقل/ انتشار: سلیمی

503500

کد خبر: 779924

وب گردی

وب گردی