پیام وزیر فرهنگ به مناسبت حماسه بیست  و نهم اردیبهشت

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در پیامی حماسه بیست و نهم اردیبهشت را تبریک گفت.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، متن پیام سیدرضا صالحی امیری به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم

حضور مصمم و آگاهانه آحاد ملت بزرگ ایران در انتخابات روز بیست و نهم اردیبهشت، خالق حماسه ای دیگر و صحنه ماندگار عزم و اراده مردم عزیز کشورمان برای ساختن فردایی بهتر و ایرانی آزاد و آباد گردید.

مردم فرهیخته و سرافراز ایران اسلامی، بار دیگر حماسه ای بزرگ تر را تکرار کردند و با رأی آینده ساز خویش، نوید بخش دورانی تازه و سرشار از معنویت، فضیلت و پیشرفت شدند. بی تردید این لحظات غرورآفرین و پرافتخار در خاطره تاریخی ایران سربلند به نام زنان و مردان حاضر در صحنه انتخابات ثبت خواهد شد.

در روزگاری که پیرامون این سرزمین را خشونت و افراطی گری احاطه کرده و عوام فریبی و پوپولیسم از مهد مدرنیته سربرآورده است، مردم عزیز کشورمان با انتخاب عقلانیت و اعتدال، فهم و هوشمندی خود را به درستی نشان دادند و ثابت کردند که اسیر امواج زودگذر وعده ها و صحنه سازی ها نمی شوند.

آفرینش این شکوه تاریخی و درخشش فرهنگی، بی حضور اصحاب اندیشه، فرهنگ، هنر و رسانه و نقش آفرینی فعال و مسئولانه ایشان میسر نمی شد. عزیزانی که در دوران پر التهاب و پر فراز و نشیب، بیش از دیگران رنج می برند و آزرده خاطر می شوند، اما آزادانه از جان و دل مایه گذاشته و در کج مداری های روزگار، در مسیر روشنگری و جلب مشارکت مردم در رقم زدن آینده ای بهتر قدم های استوار برمی دارند. اصحاب فرهنگ و هنر و رسانه در صف مقدم رساندن پیام دردمندی و دلسوزی برای آینده فرهنگی کشور قراردارند و بدون لکنت زبان ابراز نظر و رای کرده و از بیم ها و امیدها می گویند، می نویسند و صدای رسای مردم زمانه خویش هستند. با مردم نوای آزادی، استقلال، خردورزی و کرامت انسان می سرایند و نه تنها با غم و شادی آن ها شریک هستند، بلکه با افتخار آفرینی در عرصه های جهانی و خلق غنی ترین و معنوی ترین آثار، برجسم مردمان، روح فرهنگ می دمند.

ضمن تبریک پیروزی ملت ایران در این آزمون سرنوشت ساز به مقام معظم رهبری، رییس جمهور محترم و عموم هموطنان، وظیفه خود می دانم که از آحاد جامعه فرهنگی کشور، اعم از ناشران و نویسندگان، اهالی سینما و تئاتر، اصحاب موسیقی، هنرهای تجسمی، جامعه بزرگ قرآنی، خانواده بزرگ رسانه و مطبوعات و همه فعالان فرهنگی که مسئولانه به عرصه آمدند و در هدایت و همراهی افکار عمومی از هیچ تلاشی فروگذار نکردند، صمیمانه قدردانی کنم.

اینک وظیفه ماست تا در مقابل این حضور مشفقانه و طرح مطالبات واقعی جامعه بویژه خواسته های اصحاب فرهنگ، خود را پاسخگو بدانیم و دِین خود را به این قشر فهیم و دلیر ادا کنیم.

وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مشارکت متعهدانه و حضور آینده ساز جامعه فرهنگ و هنر را از ژرفای دل سپاس می گوید و خود را وامدار همت بلند و کوشش توان فرسای آنان می داند و می کوشد نیازها و مطالبات کنونی جامعه فرهنگ وهنر را در فضای نوین فرهنگی کشور با مشورت و گفت وگو با خود آنها پیگیری کند. چرا که ایران فرهنگی، با دستان پر مهر و گام های استوار اصحاب فرهنگ و هنر ساخته خواهد شد.

به امید فردایی بهتر و ایرانی سرافراز، آباد و پیشرفته
دریافت: رضایی/ انتشار: سلیمی
501500

کد خبر: 779938

وب گردی

وب گردی