فصلنامه «فانوس فارسی» در دانشگاه بلگراد منتشر شد

چهارمین شماره فصلنامه آموزشی، فارسی آموزان، «فانوس فارسی»، در دانشگاه بلگراد منتشر شد.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از روابط عمومی بنیاد سعدی، چهارمین شماره فصلنامه «فانوس فارسی» ویژه فصل بهار، به سردبیری سعید صفری، استاد اعزامی بنیاد سعدی در دانشگاه بلگراد صربستان، منتشر شد.
نشریه «فانوس فارسی»، که با انتشار چهارمین شماره، یکساله شد، یک نشریه آموزشی ویژه فارسی‌آموزان خارجی است که با هدف تهیه محتوای آموزشی هدفمند برای تقویت مهارت‌های فارسی آموزی غیر فارسی زبانان و با حمایت بنیاد سعدی، به صورت الکترونیکی و به رایگان در اختیار فارسی‌آموزان، مدرسان زبان فارسی و مراکز آموزشی در سراسر جهان قرار می‌گیرد.

یکی از نکات جالب توجه این شماره از نشریه، پرداختن به موضوع طنز با انتشار متن هایی از« امثال و حکم» زنده یاد دهخدا است. «جک» ایرانی، بخش دیگر صفحات «طنز امروز فارسی» است که کاملا متناسب با فضای موجود در ایران تنظیم شده است و مخاطبان می ­توانند با مطالعه این مطالب، شناختی از موضوعات اجتماعی و روزمره ایران نیز به دست آورند.
مخاطبان اصلی این فصلنامه، فارسی آموزان بزرگسال سطح آموزشی میانی و بالاتر از آن در سراسر جهان هستند. مدیر مسئول این نشریه محسن سلیمانی، رایزن فرهنگی ایران در صربستان و نماینده بنیاد سعدی در امر آموزش زبان فارسی در جهان است و سردبیر و تهیه محتوای آموزشی آن را سعید صفری، مدرس اعزامی از سوی بنیاد سعدی به دانشگاه بلگراد برعهده دارد. همچنین مشاور علمی نشریه فانوس، دکتر رضامراد صحرایی، معاون آموزش و پژوهش بنیاد سعدی است.
شماره چهارم این نشریه در 32 صفحه منتشر شده است. محتوای چهارمین شماره «فانوس فارسی»، متشکل از چند کارگاه آموزشی از جمله کارگاه واژه‌آموزی کلمه «دست»، کارگاه خواندن؛ حاوی نمونه ­هایی از متن طنز امروز فارسی و و مطالبی در خصوص موسیقی ایرانی، کارگاه نگارش؛ حاوی مباحثی در خصوص تنوین و نگارش متن کوتاه و کارگاه ساخت زبان فارسی با ارائه مطالب آموزشی در خصوص ساخت جمله ­های شرطی است.

گفتنی است؛ چهارمین شماره از نشریه «فانوس فارسی»، همزمان با «روز پاسداشت زبان فارسی» منتشر و یکساله شده است.

دریافت کننده: بخشی پور/ انتشار سلیمی

502500

کد خبر: 779985

وب گردی

وب گردی