دانشگاه تهران در انتظار تامین اعتبار شهر دانش

رئیس دانشگاه تهران پیش بینی کرد درصورت تامین اعتبار لازم، تملک باقیمانده فضای مورد نیاز و آغاز مرحله ساخت و ساز شهر دانش در امسال عملیاتی شود.

به گزارش ایسکانیوز، دکتر محمود نیلی احمدآبادی درباره آخرین وضعیت اجرای پروژه شهر دانش اظهار داشت: شهر دانش، تبدیل طرح ساماندهی دانشگاه متناسب با دانشگاه کارآفرین و ماموریت های جدید دانشگاه تهران است.
به گفته وی مجموعه شهر دانش با مساحت 800 هزار مترمربع در یک فضای 23 هکتاری ایجاد می شود و محل آن در کنار پردیس مرکزی دانشگاه تهران و ادامه طرح ساماندهی خواهد بود.
نیلی افزود: حدود 500 هزار مترمربع در شهر دانش به پارک علم و فناوری اختصاص داده می شود و در مابقی آن نیز ساختمان های جدید برای انستیتوهای تحقیقاتی و پژوهشی دانشگاه و واحدهای آموزشی مستقر در پردیس مرکزی ایجاد خواهد شد که هدفش با ثابت نگه داشتن ظرفیت پذیرش دانشجو، ارتقای شاخص های کیفی واحدهای آموزشی دانشگاه است.
وی خاطرنشان کرد: درنظر داریم در شهر دانش، مرز بین دانشگاه و جامعه را با ایجاد پارک علم و فناوری و شرکت های دانش بنیان برداریم که با این کار، امکانات آموزشی و پژوهشی دانشگاه تهران به شکل عملی در پارک علم و فناوری در قالب کسب و کارهای جدید محقق می شود.
رئیس دانشگاه تهران تصریح کرد: برخلاف صنایع قدیمی، در صنعت امروز، شرکت های دانش بنیان حرف اول را می زنند که ارزش افزوده آنها بیشتر از آنچه سخت افزاری باشد، نرم افزاری است.
وی بیان داشت: در شهر دانش، صنعت به گونه ای کنار دانشگاه قرار می گیرد که دانشجوی ما تجربه عملی از آموخته های خود را در این شرکت ها فرا خواهد گرفت.
نیلی با بیان اینکه تاکنون 60 درصد فضای موردنیاز برای احدث شهر دانش تملک شده است ابراز امیدواری کرد منابع مالی برای تملک زمین های مورد نیاز باقیمانده هرچه سریعتر با حمایت دولت و مجلس تامین شود.
وی هزینه برآورده شده برای برای تملک اراضی مورد نیاز اجرای شهر دانش را حدود هزار میلیارد تومان ذکر کرد و گفت: تاکنون سرمایه گذاران و خیران زیادی از بخش خصوصی، متقاضی مشارکت و تامین هزینه این پروژه شده اند و امیدواریم با تامین به موقع منابع، مرحله نخست ساخت و ساز شهر دانش به زودی آغاز شود.
به گزارش ایرنا، قرار است در طرح شهر دانش، دانشگاه تهران از اطراف به خیابان کارگر، بلوار کشاورز و خیابان وصال متصل و زمینه ای فراهم شود تا مشاغل اطراف این دانشگاه نیز متناسب با فعالیت های دانشگاهی تعریف شود.

منبع: ایرنا

کد خبر: 780013

وب گردی

وب گردی