آقای روحانی از مدیران محافظه کار استفاده نکند/انتخابات 96 رکورد جدیدی در تارک سیاسی کشور/دولت دوازدهم  کابینه  جوان و فعال تری را در بدنه اجرایی کشور بگمارد

دبیر کل حزب کارگزاران سازندگی با ابراز خرسندی از حضور حداکثری مردم در انتخابات دوازدهم دوره ریاست جمهوری بیان داشت:حرکت ملت با بصیرت ایران حرکتی شایسته و قابل تقدیر است چرا که این انتخابات یک رکورد جدیدی را در تارک سیاسی کشور رقم زد.

غلامحسین کرباسچی دبیر کل حزب کارگزاران سازندگی در گفتگو با خبرنگار سیاسی ایسکانیوز با ابراز خرسندی از حضور حداکثری مردم در انتخابات دوازدهم دوره ریاست جمهوری بیان داشت: حرکت ملت با بصیرت ایران حرکتی شایسته و قابل تقدیر است.

وی خاطر نشان کرد: این انتخابات یک رکورد جدیدی را در تارک سیاسی کشور رقم زد و این حضوری بود که دنباله انتخابات 94 و تا حدودی انتخابات 92 بود.

وی در ادامه به بازیابی جریان اصلاحات اشاره کرد و بیان کرد: با توجه به هجمه و فشارهایی که بر روی جریان اصلاح طلبی بود و با ضربه ای که از فراق آقای هاشمی ایجاد شد ولی توانست جریان اصلاحات و اعتدال خودش را بازیابی کند و تغییر و تحولی در نظام اجرایی ایجاد کند. این موضوع تا حدودی توانست مردم را به این جبهه امیدوار کند و در سال 94 نگاه ها به این جریان جدی تری باشد و بتوانند تحولی در مجلس ایجاد کنند.

دبیر کل حزب کارگزاران سازندگی در بیانی دیگر افزود: مردم با گرایشی که به سمت و سوی اصلاحات داشتند توانستند حدودا 170 تن از نمایندگان مجلس نهم را تغییر بدهند و این باعث شد که هماهنگی بیشتر با دولت داشته باشند و چهره های اصلاح طلب و معتدل در مجلس تعدادشان بیشتر شود.

وی با بیان اینکه تحول در انتخابات امسال به بلوغ بیشتری رسید گفت: این نشان می دهد تداوم امید و اعتقاد به اینکه حضور در پای صندوق های رای تاثیر گذار در آینده کشور است در مردم احیا و زنده شده و مردم فعال شده در صحنه سیاسی به این باور رسیدند که در واقع بهترین وسیله تاثیرگذاری و تغییر دادن در جامعه ای مثل ایران همین حضور در پای صندوق است.

کرباسچی افزود: دولت باپشتوانه رای مردم و این امید و تغییر و تحول می تواند باعملیاتی کردن اقدامات کوتاه مدت و بلند مدت کارهایی که به صورت ضرب الاجل می خواهد انجام بدهد را برنامه ریزی کند و با این پشتوانه بتواند در ایجاد تغییر و تحول راسخ تر عمل کند.

وی در بیان دیگری با اشاره به برنامه 100 روزه نخست دولت دوازدهم عنوان کرد: اول باید دید برنامه 100روزه آقای روحانی چیست ضمن آنکه دولت مهمترین کارش این است که تغییر و تحولی که مردم می خواهند در نظام اجرایی کشور چه در حوزه اقتصادی، سیاسی، داخلی و خارجی و فرهنگی توجه کنند.

وی تاکید کرد: همانطور که آقای روحانی در انتخابات فعال بود به درخواستها و گفته، شعارهای مردم توجه می کردند امیدواریم بعد از انتخابات هم با همان سرعت و کیفیت مسائل را دنبال کند تا در نهایت رضایت اقشار مختلف مردم جلب شود.

دبیر کل حزب کارگزاران سازندگی در پاسخ به نقدهایی که به دولت یازدهم در خصوص کابینه و عدم حضور جوانان بود گفت: یکی از مهمترین موضوعاتی که بنده به دولت عنوان کردم این بود که یک مجموعه خسته و احیانا سالخورده نمی تواند در تغییر و تحول کشور تاثیرگذار باشد منتهی باید به این نکته توجه کنیم که در ابتدای دولت آقای روحانی برای معرفی کابینه و کسب رای اعتماد از وکلای ملت با یک مجلس 85 درصدی مخالف دولت روبرو بود که تنها پیش پای دولتی که خرابه تحویل گرفته بود دست انداز و مانع تراشی می کردند.

وی خاطر نشان کرد: فراموش نکنیم در مجلسی که اولین کابینه آقای روحانی را می خواستند ارزیابی کنند چه چهره هایی حضور داشتند. کسانی که اداره کننده مجلس بودند و تا دو سال در مجلس حاکم بودند و مخالفت های خود را بر پیشرفت کشور ترجیح می دادند ضمن آنکه از سوی رییس جمهور یازدهم بسیاری از چهره های توانمند به مجلس پیشنهاد شدندکه نتیجه مخالفت ها عدم گرفتن رای اعتماد شد و وزرایی که حائز رای اعتماد شدند با چالش هایی از سوی نمایندگان مخالف در طول تصدی وزارتی مواجه شدند.

کرباسچی افزود: آقای روحانی در دو سال نخست خود با چنین مانع جدی روبرو بود اما پس از پایان مجلس نهم مردم به نمایندگانی رای دادند و شرایطی را به وجود آوردند تا دولت بتواند با توانایی بیشتر و کارایی بیشتر بتواند در راستای خدمت به مردم گام بردارد.

وی در ادامه اظهار کرد: امیدواریم دولت دوازدهم یک کابینه توانمند و جوان و فعال تری را در بدنه اجرایی کشور بگمارد تا هم از نیروی تازه نفس و هم تجربیات سیاسیون و مدیران دولت استفاده کرد تا در نهایت کشور به تعالی خود دست یابد.

دبیر کل حزب کارگزاران سازندگی با تاکید بر اینکه یکی از مهمترین خصایص یک مدیر دلسوز و شجاع بودن است اظهار کرد: با توانمندی و شجاعت ذاتی آقای روحانی که در وجودشان است امیدوارم در بدنه دولت به خصوص در انتخاب مدیران در لایه های میانی ، استانها و شهرستان ها از تمام توان خود استفاده کنند تا مدیرانی روی کار باشند که ابتدا همراه دولت باشند و محافظه کار نباشند ضمن اینکه در صدد اصلاح امور تلاش کنند تا شتاب بیشتری در برنامه های دولت و اجرای اهداف دولت ایجاد شود.

خبرنگار:علی درخشان/تایید:سرلک

کد خبر: 780036

وب گردی

وب گردی