ایران هراسی آمریکا با هدف فروش تسلیحات بیشتر به کشورهای عربی صورت می گیرد

یک کارشناس مسائل سیاسی افغانستان اعلام کرد که ایران هراسی که از طرف آمریکا و رسانه های غربی صورت می گیرد با هدف فروش محموله های بزرگ سلاح به کشورهای عربی است.

به گزارش ایسکانیوز، «یاسر محسنی» روز دوشنبه در میزگرد «طلوع نیوز» افغانستان به مناسبت نشست «ریاض» گفت که آمریکا عامدانه ایران را در آستانه دستیبابی به سلاح هسته ای معرفی و خطر بزرگ برای منطقه و جهان معرفی می کند تا کشورهای عربی را متقاعد کند که سلاح های میلیاردی از آمریکا خریداری کند.
وی در این زمینه به امضای قرارداد 110 میلیارد دلاری آمریکا با عربستان در سفر روز شنبه «دونالدترامپ» به ریاض اشاره کرد و گفت که واشنگتن در این سفر توانست پول هنگفتی ار از عربستان بابت فروش سلاح کسب کند.
دونالد ترامپ روز شنبه گذشته در سفر منطقه ای خود وارد عربستان شد و در نشست مقام های 50 کشور اسلامی که در ریاض گردهم آمده بودند، سخنرانی کرد.
رسانه های جهان گزارش داده اند که بسیاری از شرکت کنندگان حتی وزیر بازرگانی امریکا نیز در این نشست هنگام سخنرانی ترامپ در خواب عمیق فرو رفته بودند و انتشار این تصاویر بازتاب گسترده ای در رسانه های بین المللی و شبکه های مجازی داشته است.
این نشست روز یکشنبه به پایان رسید و سران کشورهای اسلامی و عربی به توافق کردند که منابع تامین و تجهیز تروریسم را از بین ببرند.
اسناد به دست آمده از حمله 11 سپتامبر به برج های دوقلو در آمریکا نشان می دهد که دست کم 14 تن از کسانی که در این حمله دست داشته اند، اتباع عربستان هستند.
«احمد سعیدی» یک کارشناس برجسته مسائل سیاسی افغانستان نیز روز دوشنبه در صفحه اجتماعی خود نوشت: «مسئولان عربستان بارها مدعی شده اند که خادم الحرمین هستند و جهان اسلام را رهبری می کنند، اما حالا برای فردی فرش قرمز پهن کرده اند که حمایت های وی از رژیم اسرائیل، غاصب سرزمین های فلسطین هیج حد و مرزی ندارد.»
وی افزود که «همسوئی منافع رژیم اسرائیل با عربستان، این حقیقت را می رساند که میلیاردها دلاری که سالانه از حجاج گرفته می شود در خرید سلاح های کشنده برای نابودی جهان اسلام هزینه می شود.»

منبع: ایرنا

303/300

کد خبر: 780120

وب گردی

وب گردی