باهنر در پاسخ به ایسکانیوز: اگر انظباط گفتاری و رفتاری حاکم شود هیچ مقامی موضوع غیر واقعی را بیان نخواهد کرد

دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین عنوان کرد: ما در مناظره های تبلیغاتی شاهد برخی گفته های غیر واقعی شدیم که این موضوعات سندیتی نداشته و این موجب تضییع ساختار جناحی خواهد شد.


به گزارش خبرنگار سیاسی ایسکانیوز، محمدرضا باهنر در نشست خبری با خبرنگاران در خصوص ادعایی که از سوی قوه قضاییه به رییس جمهور منتخب مردم ایران مبنی بر گفته های غیر مستند در مناظره های تبلیغاتی نامزدها و تضعیف جایگاه قوه قضایییه در افکار عمومی بیان شد گفت: اگر انظباط گفتاری و رفتاری در کشورحاکم شود قوه قضاییه به صورت منسجم و صحیح این امر را پیگیری کند بسیار مقبول واقع خواهد شد وهیچ مقامی موضوعی غیر واقعی را بیان نخواهد کرد.


وی خاطر نشان کرد: متاسفانه بیان مسایل انتقاد گونه و نا صحیح به صورت اغماض گونه در کشور در قالب یک عرف نقش بسته است و مقام سطح بالای کشور به چالش های غیر واقعی کشیده می شود چرا که ما در بطن موضوع افدام پیگیرانه برای پایش صحت و سقم گفته ها نداریم و این موضوع می تواند درآینده در قالب برنامه ای جامع در محکمه هایی که راستی آزمایی گفته های مطرح می شود برگزار گردد و نسبت به برخی موضوعاتی که ناصحیح است پیگیری های لازم صورت گیرد.


وی در ادامه در جریان نشست خبری خود با اصحاب رسانه با بیان اینکه در روز ۲۹ اردیبهشت حضور مردم پای صندوق های رای بسیار حیرت انگیز بود گفت: حماسه خوبی از سوی مردم برپا شد و این حضور توانست دسیسه های کشورهای متخاصم، رسانه های معاند و گروه های هنجار شکن داخلی که در خصوص امتناع ورزی مردم به رای دادن صورت می دادند را خنثی کند؛ ما حماسه حضوری مشاهده کردیم که در دوره های مختلف بی نظیر بود.


دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین ادامه داد: کشورهای متخاصم و رسانه های معاند و بعضی از گروه های هنجارشکن داخلی در این مدت دسیسه هایی انجام دادند تا مردم را از آمدن به پای صندوق های رای منع کنند اما سیاست های راهبردی نظام و تمهیداتی اتخاذ شده، باعث شد همان هایی که مردم را برای حضور نیافتن دعوت می‌کردند، توصیه کنند مردم به پای صندوق های رای بروند.


وی اضافه کرد: رهبر معظم انقلاب در هر دوره انتخابات همواره تاکید کردند حضور پرشکوه مردم در پای صندوق رای بالاترین قدرت نرم جمهوری اسلامی ایران است.


این فعال سیاسی به رکورد 73درصدی حضور مردم در پای صندوق های رای برای انتخابات اشاره کرد و گفت: برای انتخاب دوازدهمین رئیس جمهوری، رکورد بسیار خوبی است و برنده اصلی مردم هستند.


باهنر ادامه داد: رهبر معظم انقلاب فرمودند که شکرگزار این نعمت بزرگ که لبیک مردم به دعوت ایشان پای صندوق رای هستند.


وی تصریح کرد: کاروان عزت، عظمت و بزرگی نظام منزل به منزل پیش می رود و اقتدار نظام در قدرت نرم و سخت افزایش پیدا می‌کند.


وی با بیان این که طرفین انتخابات یکی از عوامل مهم دعوت مردم به پای صندوق های رای بودند که زحمت خود را کشیدند، اظهارکرد: جناح های مختلف حرف ها و برنامه های خود را گفتند، بعضی از این گفت وگوها اغراق بود و بعضی مستند نبود و بعضی هم تهمت بود که البته لازمه مردم سلاری است.

باهنر افزود: باید تلاش کنیم که این گفت وگوها پالایش و مستندتر شود.


رئیس جبهه پیروان خط امام و رهبری رقابت در انتخابات را به دو تیم ورزشی تشبیه کرد و گفت: در ایام انتخابات رقابت هایی بوده اما درحال حاضر باید این رقابت ها به رفاقت ها تبدیل شود و باید باورمان این باشد که طرف برنده تیم ملی است و با رقبای خارجی می خواهد مسابقه بدهد.


باهنر ادامه داد: دولت را از این به بعد باید به عنوان یک تیم ملی نگاه و کمک کنیم تا در مسابقات جهانی پیروز شود زیرا موفقیت دولت از این به بعد موفقیت جمهوری اسلامی است.



با هنر در خصوص تغییرات در بدنه مجمع تشخیص مصلحت نظام افزود: اعضای دوره جدید مجمع تشخیص مصلحت نظام و ریاست آن تا خرداد ماه تعیین می‌شوند.

خبرنگار: علی درخشان/تاییدکننده: فاطمه سرلک

کد خبر: 780176

وب گردی

وب گردی