افشارزاده: شرایط برای حضور ورزش زورخانه‌ای در بین رشته‌های مورد تایید IOC مهیاست/ لزوم ادغام کشتی پهلوانی با کشتی فرنگی

عضو هیات رئیسه بازی‌های همبستگی کشورهای اسلامی گفت: قدم‌های مثمرثمر و مهمی برای حضور ورزش زورخانه‌ای در بین رشته‌های مورد تأیید IOC برداشته شده است.

به گزارش ایسکانیوز، بهرام افشارزاده با اشاره به تمهیدات صورت گرفته برای برگزاری مطلوب مسابقات زورخانه‌ای بازی‌های کشورهای اسلامی گفت: باید ابتدا از هیات برگزارکننده این دوره از بازی‌ها که تمام تلاششان را برای بهتر برگزار کردن مسابقات زورخانه‌ای به کار بستند، تشکر کنم.

وی ادامه داد: مسابقات زورخانه‌ای برای نخستین بار در بازی‌های همبستگی گنجانده شد و نیاز بود تا برنامه و اساسنامه مدونی برای برگزاری منظم و دقیق آن انجام سود. این مهم با تلاش و همکاری هیات برگزارکننده و فدراسیون جهانی حاصل شد که به طور قطع اتفاقی کم نظیر محسوب می‌شود.

عضو هیات رئیسه بازی‌های همیستگی کشورهای اسلامی درباره سطح بالای این دوره از مسابقات افزود: به نظرم زمان مناسبی است که IOC بازدیدی از رقابت‌های زورخانه‌ای داشته باشد تا شاهد رشد و اثرگزاری این رشته باشد. البته شورای المپیک شرایط خاصی برای پذیرش رشته‌های ورزشی در تورنمنت‌ها دارد، اما نظر شخصی من این است که با توجه به کیفیت بالای این مسابقات، شرایط برای حضور این رشته در بین رشته‌های مورد تایید IOC مهیاست.

افشارزاده در این خصوص گفت: اگر کشتی پهلوانی با کشتی فرنگی عجین شود به طور قطع این اتفاق می‌افتد و رشته ما جزو زیرمجموعه‌های شورای المپیک قرار می‌گیرد. در این خصوص مکاتبات خوبی با فدراسیون کشتی انجام شده و حتی قرار است در نشستی با حضور مسئولان فدراسیون جهانی و فدراسیون کشتی، به زودی راهکار این موضوع را بررسی و اجرایی کنیم.

دریافت کننده: محمد حمید جعفری - انتشار دهنده:ارش محمدی

604

کد خبر: 780246

وب گردی

وب گردی