لوپن، فرگزیت را کنار می‌گذارد

استراتژیست ارشد حزب جبهه ملی فرانسه گفت، رهبری حزب قرار است از تصمیمش برای خروج کشور از اتحادیه اروپا عقب نشینی کند و به احیای فرانک فرانسه بپردازد.

به گزارش ایسکانیوز، به نقل از خبرگزاری رویترز، مارین لوپن، رهبر حزب جبهه ملی فرانسه روز جمعه گفته بود که این حزب راست افراطی پس از انتخابات پارلمانی ماه آتی میلادی قصد دارد تا بحث‌ها درباره موضع اصلی خود را که همان موضع ضد یورو است، آغاز کند.

برنار مونو، استراتژیست ارشد اقتصادی حزب به روزنامه تلگراف گفت: هیچ برنامه‌ای برای خروج کشور از اتحادیه اروپا یا فرگزیت وجود ندارد. ما به آنچه که مردم فرانسه به ما گفتند، عمل کرده‌ایم.

وی ادامه داد: من به این مساله اشاره می‌کنم که یورو از نظر تکنیکی دیگر دوامی ندارد و به نظرم ما نباید آن را ادامه دهیم. از این به بعد سیاست‌های ما باید مذاکره مجدد درباره معاهدات اتحادیه اروپا برای دادن کنترل بیشتر به ما درباره بودجه و مقررات بانکی باشد.

خروج از اتحادیه اروپا و ناحیه یورو از مسائل مهم در کمپین انتخاباتی مارین لوپن بود.

اما امانوئل ماکرون، رئیس جمهوری فرانسه که در انتخابات این کشور موفق شد لوپن را شکست دهد، به دنبال همکاری بهتر میان آلمان و فرانسه است و هشدار داده بود که اگر روابط بین دو کشور در تقویت پول رایج در ناحیه یورو با شکست مواجه شود، یورو در یک دهه آینده دیگر وجود خارجی نخواهد داشت.

منبع: ایسنا

303/300

کد خبر: 780372

وب گردی

وب گردی