شاهد شرایط نامناسب آموزشی در نقاط محروم سیستان و بلوچستان بودم

32 سال است که از تاسیس جامعه یاوری فرهنگی می‌گذرد و جامعه یاوری در این 32 سال نسبت به ساخت 800 پروژه مدرسه‌ سازی را در مناطق محروم کشور متعهد شده و توانسته بیش از 90 درصد آنها را تحویل دهد. تمرکز بیش تر این پروژه ها در استان های خراسان جنوبی ، خراسان رضوی ، خراسان شمالی ، سیستان و بلوچستان و هرمزگان بوده است بنا به ضرورت، در برخی موارد به استان‌ های گیلان ، تهران ، سمنان و اصفهان نیز رسیده است.

به گزارش خبرنگار ایسکانیوز، بر همین اساس در استان سیستان و بلوچستان 8 مدرسه و مجتمع آموزشی ساخته شده که در مناطق محروم زهک، قهی، ایرانشهر، میان کنگی، سراوان، خاش، میرجاوه، نصرت آباد، سرباز و زاهدان به مساحت مجموعا 2833 مترمربع هستند.

گاهی یک دیدن یک تصویر می تواند منجر به تصمیمات بزرگی در زندگی افراد شود و دیدن تصویر شرایط نامناسب تحصیل دانش آموزان در استان سیستان و بلوچستان باعث شد تا" امیر محمدیان " که شغلش در حوزه تاسیسات است و توانسته در کارآفرینی در زمینه تولید مقام هایی کسب کند به مدرسه سازی روی آورد.به همین بهانه با این خیر مدرسه ساز گفتگویی داشتیم که مشروح آن را در زیر می خوانید :

شما تا کنون موفق به ساختن چند مدرسه شده اید ؟ آیا مایلید که فعالیت مدرسه سازی را ادامه دهید؟

من تا به حال موفق به ساختن 5 مدرسه شده ام و معتقدم کسی که به فعالیت مدرسه سازی وارد می شود علاقمند به ادامه کار و فعالیت دراین حوزه خواهد بود و من هم دوست دارم تا فعالیت خود را در زمینه مدرسه سازی ادامه دهم.

ممکن است از حس و حالی که زمان افتتاح این مدرسه داشتید برایمان بگویید؟

یکی از بهترین صحنه هایی که ممکن است کسی تجربه کند دیدن نتیجه تصمیمات درست خودش است و من زمانی که می دیدم که مدرسه افتتاح شده و بچه ها با شور و شوق زیاد به برای فراگیری علم و تحصیل به مدرسه می روند حس بسیار خوبی داشتم فقط می دانم این حس را نمی توان با کلمه ها بیان کرد.

آیا خودتان به استان سیستان و بلوچستان سفر کرده اید؟ معمولا نقاطی که در آنجا مدرسه ساخته می شود که فاقد امکانات مناسب از لحاظ آموزش و استاندارد های لازم است. به اعتقاد شما کسی که بانی انجام چنین کارهایی در نقاط محروم می شود با چه تفکری وارد شده و چه حسی دارد ؟

در آخرین سفر شخصی که به استان سیستان بلوچستان داشتم، شاهد شرایط نامناسب آموزشی در بسیاری از نقاط محروم این استان بودم .این موضوع مرا بسیار تحت تاثیر قرار داد و ناراحت کرد و این حس باعث شد تا از جامعه یاوری بخوام در پروژه های بعدی روی کمک من حساب کند و من هم بتوانم در این مناطق محروم فعالیت کنم تا شاید بتوانم به سهم خودم کمک اندکی به توسعه علم و تحصیل دانش آموزان این نقاط محروم داشته باشم. خوشبختانه افتتاح این مدرسه با استقبال زیادی از طرف دانش آموزان و سایر افراد روبرو شد و بسیار خوشحالم کرد.

ارتباط شما با مدارسی که ساخته شده چگونه است ؟ آیا هنوز با آنها ارتباط دارید؟

متاسفانه شرایط ارتباط با این مدارس فراهم نشد. خیلی مایلم با این مدارس در ارتباط باشم اما متاسفانه از آنها خبری ندارم.

کار خیر به شیوه مدرسه سازی چه تاثیری در زندگی شما داشته است؟

البته که تاثیر بسیاری در زندگی شخصی من داشته است و بسیار علاقه مند بودم تا شاهد تحصیل دانش آموزان نقاط محروم و پیشرفت آن ها باشم.

چه اتفاقی افتاد که شما در میان انواع و اقسام کارهای خیرو نیکوکاری مدرسه سازی را انتخاب کردید؟

در این زمینه انجام کار خیر با چند نفر از دوستانم مشورت های داشتیم . من هم با خودم فکر کردم حالا که توان انجام این کار را دارم ، بهتر است برای انجام یک کار خیر پیشقدم شوم و خوشبختانه با کمک خدا در این زمینه موفق شدم.

خبرنگار:نیوشا یعقوبی/انتشار:زهره حاجیان

700/701

کد خبر: 780408

وب گردی

وب گردی